خبرگزاری کار ایران

مخبر در گفت‌وگوی تلفنی با اخبار نیمروزی:

فساد گسترده باعث‌ بروز حادثه تلخ آبادان شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۰۹۶

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: فساد گسترده بین پیمانکار، سازنده، ناظر و دستگاه‌های ارائه مجوز باعث‌ بروز حادثه تلخ آبادان شده است.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر در گفت‌وگوی تلفنی با اخبار نیمروزی، به دستورات رئیس‌جمهور و ابلاغ کتبی و پیگیری‌های مقام معظم رهبری از روز اول حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان برای رسیدگی به وضعیت مصدومان، نجات بازماندگان و عملیات آواربرداری اشاره کرد و گفت: تمام امکانات و تجهیزات از همان روز اول بسیج شدند و امروز هم به دستور رئیس‌جمهور برای بازدید میدانی از نحوه عملیات آواربرداری و کمک به حادثه‌دیدگان در این منطقه حاضر شدیم. 

وی ادامه داد: طبق بررسی‌ها و گزارش‌های ارائه شده در حال حاضر کمبودی در زمینه امکانات و تجهیزات امدادی و خدمت‌رسانی در منطقه وجود ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه وزیر کشور، استاندار خوزستان و تمامی دستگاه‌های دولتی و امدادی و مردمی از ابتدای این حادثه حضور فعالانه و شبانه‌روزی داشته‌اند، اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها تا پایان عملیات آواربرداری و جست‌وجوی افرادی که احتمال می‌رود در زیر آوار زنده مانده یا جان خود را از دست داده‌اند، با قوت و تمام توان حضور خواهند داشت و امیدواریم ظرف دو روز آینده عملیات در این منطقه پایان یابد.

به گفته مخبر، متاسفانه در این حادثه تاکنون ۲۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند و برخی از مصدومان از بیمارستان مرخص شده و حال مصدومان بدحال نیز رو به بهبودی است.

وی با بیان اینکه حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان با حوادث مشابه در کشور از جمله پلاسکو قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: به دلیل بافت منطقه و وضعیت نامناسب ساختمان با عملیات و کار بسیار پیچیده‌ای در جست‌وجو و آواربرداری مواجه هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه متاسفانه در ساخت و ساز این ساختمان فساد گسترده بین پیمانکار، سازنده، ناظر و دستگاه‌های ارائه مجوز را شاهد هستیم که به این فاجعه بد و غیرقابل تحمل و همچنین رنج و درد مردم خونگرم آبادان و منطقه منجر شد، خاطرنشان کرد: البته با اتخاذ تصمیمات مناسب و برخورد قاطع و بدون اغماض با تمام خاطیان و‌ مقصران، منبعد نباید شاهد تکرار اینچنین حوادثی در کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز