خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضاییه:

تخلفات راهنمایی و رانندگی باید جرم‌زدایی و به کمیسیون‌های مربوطه یا شورای حل اختلاف واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۷۴۵

معاون اول قوه قضاییه گفت: برخی موضوعات مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی که امروزه به عنوان جرم تلقی شده است، باید جرم زدایی و به کمیسیون‌های مربوطه یا شورای حل اختلاف واگذار شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق بیان کرد: بیش از ۱۰ سال است که لایحه جرم زدایی و قضازدایی در مجلس مطرح شده است.

وی افزود: در حال حاضر ما  یک هزار و ۵۰۰ نوع عنوان جزائی داریم که فراوانی پرونده در این زمینه نداریم. تمام مسائل مد نظر ما در رابطه با ۳۰ عنوان است که بیشترین تعداد تولید پرونده را دارند و باید تلاش کنیم تا از این تعداد حدود ۶ مورد جرم زدایی و قضازدایی شود.

وی افزود: به عنوان مثال برخی موضوعات مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی که امروزه به عنوان جرم تلقی شده است، باید جرم زدایی و به کمیسیون‌های مربوطه یا شورای حل اختلاف واگذار شود و مشکلات هر سازمان برای حل و فصل باید به خود سازمان واگذار شود.

وی افزود: معاونت حقوقی قوه قضاییه برنامه‌های خود را در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه داده و در رابطه با آن جلسات مختلفی صورت گرفته است که پس از جمع بندی موارد و تصویب لایحه مذکور، نتایج آن به اطلاع عموم  خواهد رسید.

معاون اول قوه قضاییه همچنین با اشاره به حمایت و کمک دستگاه قضا پیرو اجرای برنامه هوشمند سازی یارانه ها در کشور اظهار کرد: قوه قضاییه در این زمینه به عنوان بازوی نظارتی در کنار دولت یاری خواهد رساند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: دولت با اهتمام تمام به موضوع اصلاح نظام پرداخت یارانه ها ورود کرده است و دستگاه قضا هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز