خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار وزیر فرهنگ لبنان:

تهران آماده ارتقای همکاری‌های اقتصادی با بیروت است/ مردم مقاوم منطقه زیر بار عادی‌سازی با رژیم تروریست اسرائیلی نمی‌روند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۶۵۷

وزیر امور خارجه تاکید کرد: علیرغم تحریم‌های ظالمانه غربی، در صورت خواست دولت و ملت لبنان، جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارتقای همکاری‌های اقتصادی را دارد.

به گزارش ایلنا، محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان که در تهران حضور دارد، عصر امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، درباره آخرین تحولات منطقه، ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی و به ویژه توسعه همکاری‌های بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان جایگاه لبنان در سیاست خارجی ایران را ویژه‌ و روابط خوب بین ملت ایران و تمام گروه‌ها و طوایف لبنان را دارای قدمتی تاریخی خواند. 

وی مقاومت ملت لبنان در برابر تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی را الگویی درخشان برای ملت‌‌های منطقه ذکر کرد و گفت: هیچ‌گاه مردم مقاوم منطقه زیر بار عادی‌سازی با رژیم تروریست و کودک‌کش اسرائیلی نخواهند رفت.

وزیر امور خارجه درخصوص اوضاع بغرنج اقتصادی لبنان اظهار داشت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه غربی، در صورت خواست دولت و ملت لبنان، جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارتقای همکاری‌های اقتصادی را دارد.

در این دیدار، محمد وسام المرتضی نیز با اشاره به جایگاه خاص ایران در منطقه غرب آسیا تصریح کرد: دولت لبنان آمادگی گسترش روابط دوستانه با همه کشورهای دوست و برادر در منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران را دارد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و نیازهای اساسی مردم کشورش، خاطرنشان کرد: دولت و ملت لبنان برای رفع نیازهای اساسی خود و در راستای منافع ملی کشورش، عمل خواهد کرد و هیچگاه منتظر مساعدت یا راه‌حل‌های اطراف خارجی نخواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز