خبرگزاری کار ایران

غریب آبادی:

گزارشگر ویژه مامور بررسی آثار تحریم‌ها بر حقوق بشر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۴۴۵

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: ماموریت گزارشگر ویژه، برابر قطعنامه مصوب شورای حقوق بشر صرفا بررسی آثار تحریم‌ها بر حقوق بشر است و ماموریتی برای بررسی سایر موضوعات ندارد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی در نشست امروز شورای عالی قوه قضائیه، با ارائه گزارشی از اهداف و برنامه‌های بازدید گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه از ایران گفت: ماموریت گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه هشت سال قبل از سوی جنبش عدم تعهد به تصویب شورای حقوق بشر رسید و کشورهای غربی و آمریکا نیز هر سال به قطعنامه تمدید ماموریت این گزارشگر، رای مخالفت می‌دهند؛ چرا که خود را در مقام پاسخگویی در قبال جامعه بین‌المللی و کشورهای تحت تحریم نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه دعوت از گزارشگر ویژه و بازدید وی از جمهوری اسلامی ایران در نهادهای عالی نظام به تصویب رسیده است و نه در قوه قضاییه، اظهار داشت: ستاد حقوق بشر از آنجا که یک نهاد فراقوه‌ای است و اعضای اصلی آن از هر سه قوه هستند و مختص به قوه قضاییه نیست، به عنوان مرجع هماهنگی‌های مربوط به این بازدید تعیین گردید.

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: ماموریت گزارشگر ویژه، برابر قطعنامه مصوب شورای حقوق بشر صرفا بررسی آثار تحریم‌ها بر حقوق بشر است و ماموریتی برای بررسی سایر موضوعات ندارد.

غریب‌آبادی با تاکید بر اینکه کشورهای تحت تحریم باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای پاسخگو کردن و مسئولیت‌پذیری واضعان و مجریان تحریم‌های یکجانبه استفاده کنند، تصریح کرد: در رابطه با ایران نیز طبیعتا با توجه به خصومت‌های مداوم دشمنان علیه ملت ایران، هرگونه برنامه‌ریزی با رعایت ملاحظات لازم، انجام شده و می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز