خبرگزاری کار ایران

پیام محمدرضا عارف برای درگذشت اسلامی ندوشن

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۹۶۵

محمدرضا عارف در پیامی درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، در پیام این چهره سیاسی برای درگذشت اسلامی ندوشن، ادیب و چهره فقید فرهنگی آمده است:

«انالله و اناالیه راجعون

ضایعه درگذشت دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن چهره ماندگار کشورمان پس از یک عمر تلاش مداوم و پیاپی در راه خدمت به  فرهنگ و ادب فارسی  برای جامعه ایرانی سخت جان‌فرساست.

ایشان در تمام سال‌های فعالیت حرفه‌ای دست از خواندن، نوشتن، ترجمه کردن و پژوهیدن برنداشت. چنان که زیست آن استاد صاحب‌نام می‌تواند همچون آثار و تالیفات او برای جوانان جویای فضیلت آموزنده باشد.

اینجانب درگذشت استاد محمدعلی ندوشن را به همسر گرانقدر ایشان، سرکار خانم دکتر شیرین بیانی ، فرزندان آن مرحوم، بستگان داغدار و همه دوستداران آن انسان فرهیخته تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه خدواند متعال برای دکتر اسلامی ندوشن غفران الهی و حشر با اولیاءالله و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت دارم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.»

محمدعلی اسلامی ندوشن متولد سال ۱۳۰۴ در ندوشن یزد بود که پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ در کانادا از دنیا رفت. او دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل از فرانسه بود و استاد پیشین دانشگاه تهران، که علاوه بر درس‌های حقوقی، به تدریس نقد ادبی، سخن‌سنجی و ادبیات تطبیقی نیز می‌پرداخت. اسلامی ندوشن سال‌ها زندگی خود را صرف تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرد و آثارش به‌صورت کتاب در بیش از ۵۰ جلد در زمینه‌های گوناگون اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی به چاپ رسیده است.

برخی از کتاب‌های محمدعلی اسلامی ندوشن عبارت‌اند از: «ماجرای‌ پایان‌ناپذیر حافظ»، «چهار سخنگوی‌ وجدان‌ ایران»، «تأمّل‌ در حافظ»، «زندگی‌ و مرگ‌ پهلوانان‌ در شاهنامه»، «داستان‌ داستان‌ها»، «سرو سایه‌فکن»، «ایران‌ و جهان‌ از نگاه‌ شاهنامه»، «نامه‌ نامور»، «ایران را از یاد نبریم»، «به‌ دنبال‌ سایه ‌همای»، «ذکر مناقب‌ حقوق‌ بشر در جهان‌ سوم»، «سخن‌ها را بشنویم»، «ایران‌ و تنهائیش»، «ایران‌ چه‌ حرفی‌ برای‌ گفتن‌ دارد؟»، «مرزهای‌ ناپیدا»، «شور زندگی‌» (وان گوگ)، «روزها» (سرگذشت - در چهار جلد)، «باغ سبز عشق»، «ابر زمانه‌ و ابر زلف»، «افسانه افسون»، «دیدن‌ دگر آموز»، «شنیدن‌ دگر آموز»، «جام‌ جهان‌بین» و «آواها و ایماها».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز