خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی:

تغییری در تیم اقتصادی و روند تصمیمات اقتصادی دولت رخ نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۰۱۶

سخنگو و دبیر هیات دولت ضمن رد گمانه‌زنی‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر تغییر در تیم اقتصادی دولت، جزئیات تصمیم هیات دولت درباره تغییر ترکیب در کمیسیون اقتصادی دولت را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی ضمن رد کردن گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها پیرامون تغییر در تیم اقتصادی دولت به رسانه‌ها گفت: آقایان محسن رضایی و صولت مرتضوی مانند سایر اعضای هیات دولت همچون گذشته حق حضور در تمام کمیسیون‌های دولت از جمله کمیسیون اقتصادی را دارا هستند.

وی با بیان اینکه هیچ تغییری هم در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به طور منظم از سوی رئیس‌جمهور و به ریاست وی برگزار می‌شود رخ نداده است، اظهار داشت: همه اعضای تیم اقتصادی دولت کمافی‌السابق در آن حضور دارند، همه بحث‌ها و تصمیمات اقتصادی لازم و اجرایی در آنجا طرح می‌شود و محسن رضایی هم دبیر این ستاد هستند.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: محسن رضایی، طبق روال هشت ماه گذشته به عنوان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت مشغول فعالیت هستند.

به گفته بهادری جهرمی، مباحث مطروحه در کمیسیون اقتصادی اجرایی نیست و موضوعات این کمیسیون هم صرفا بخشی از موضوعات مطرح شده در ستاد اقتصادی دولت است. 

وی با بیان اینکه در هفت کمیسیون دولت بحث و تبادل نظر مقدماتی و پیشینی پیرامون موضوعات مطروحه در صحن هیات دولت صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: تصمیم نهایی و بدون اطلاع اعضای هیات دولت در کمیسیون‌های فرعی هیات دولت اخذ نمی‌شود. 

سخنگوی دولت در توضیح بیشتر پیرامون خبر حذف معاون اقتصادی و معاون اجرایی رئیس‌جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی هیات دولت تصریح کرد: پس از انتخاب و تعیین اعضای کمیسیون از بین اعضای هیات دولت و مطابق آیین‌نامه، جلسات کمیسیون با حضور دو سوم اعضای انتخاب شده رسمیت می‌یابد. درخصوص برخی کمیسیون‌ها و به‌خصوص کمیسیون اقتصاد این موضوع از مدتی قبل مطرح بود که به دلیل مشغله اعضا و وجود جلسات ستاد اقتصادی دولت، گاهی جلسات کمیسیون به نصاب لازم نمی‌رسد و عملا به منظور معطل نماندن بررسی موضوعات، جلسات بدون حد نصاب قانونی تشکیل می‌شد.

بهادری جهرمی افزود: این مشکل باعث شده بود موضوعات ارسالی از کمیسیون به هیات دولت، مجدد به کمیسیون ارجاع شود تا مطابق روال قانونی بررسی شود. 

وی با بیان اینکه به طور خاص در مورد کمیسیون اقتصادی، صولت مرتضوی و محسن رضایی برای برون‌رفت از این مشکل، پیشنهاد دادند که از عضویت در کمیسیون اقتصادی حذف شوند، خاطرنشان کرد: البته نمایندگان ایشان در کمیسیون اقتصادی حضور داشته و ایشان را از مباحث مورد نیاز مطلع خواهند کرد. 

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه هر زمان که نیاز باشد، محسن رضایی و صولت مرتضوی خواهند توانست در جلسات کمیسیون اقتصادی همانند سایر اعضای هیات دولت حضور یابند، ابراز داشت: صرفا برای رفع مشکل نصاب قانونی جلسات کمیسیون اقتصادی و روال قانونی پیدا کردن مذکرات و مصوبات این کمیسیون، عضویت‌شان از کمیسیون به پیشنهاد خودشان حذف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز