خبرگزاری کار ایران

کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان مراقب گفتار و رفتارشان باشند/ رفتار نمایندگان در مسائل شخصی، اجتماعی و سیاسی یکی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۱۷۱

نماینده مردم رشت گفت: اخیراً در رابطه با رئیس مجلس اتفاقی رخ داد که اگر هم یک اشتباه کوچکی بوده است تا این حد نباید در سطح ملی و خارج از کشور بزرگش می‌کردند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتقاداتی که این روزها به نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌شود مبنی بر این‌که گفتار و عملکرد برخی از نمایندگان مجلس با یکدیگر یکسان نیست و مشاهده می‌شود نمایندگان بر خلاف حرف‌های‌شان عمل می‌کنند، گفت: قطعاً هر قوه‌ای که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند گاهی اوقات عمکلردش دارای یکسری ایراد و اشکال است؛ اما متاسفانه اخیراً برخی‌ها روی پروژ‌ه‌ای کار می‌کنند که این پروژه هدایت شده و برای زدن مجلس شورای اسلامی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم مجلسی است که مقام معظم رهبری آن را انقلابی و بی‌نظیر خطاب کردند و امروز برای این‌که این عنوان مقام معظم رهبری را کمرنگ کنند با انواع تهمت‌ها نمایندگان و مجلس شورای اسلامی را مورد خطاب قرار می‌دهند، البته در بعضی مواقع هم متاسفانه خود همکاران نماینده دقت‌های لازم را انجام نمی‌دهند و به شایعات دامن می‌زنند.

وی تاکید کرد: معتقدم نمایندگان مجلس باید دقت کنند هر حرفی نزنند و اگر  حرفی هم می‌زنند به آن اعتقاد داشته باشند و عمل کنند، مخصوصاً در این اوضاع و احوال اقتصادی که مردم انتظار دارند نمایندگان در زندگی شخصی خودشان به شعارها و تعهداتی که در زمان انتخابات دادند مبنی بر این‌که زندگی شخصی‌شان را به مردم نزدیک می‌کنند جامعه عمل بپوشانند و از بیت‌المال و عناوین خودشان سوءاستفاده نکنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که نمایندگان باید در گفتار و رفتارشان دقت نظر داشته باشند، اظهار داشت: گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم گفتار و رفتار نمایندگان در مسائل شخصی، اجتماعی و سیاسی یکی نیست که این رفتارها باید تصحیح شود.

وی با بیان این‌که امروز یک فضایی علیه مجلس یازدهم آغاز شده است، گفت: هر چقدر به فضای انتخابات مجلس دوازدهم نزدیک می‌شویم، به اعتقاد من این فعالیت‌ها و تهمت زدن‌ها بیشتر می‌شود و معتقدم  سازمان‌های نظارتی و فرهنگی باید مراقب کسانی که تهمت و افترا می‌زنند و فضا را به یک نحوی درست کنند، باشند و از سوی دیگر هم نمایندگان گفتار و رفتار خودشان را هماهنگ کنند.

کوچکی‌نژاد درباره این‌که آیا مجلس ابزاری دارد تا نظارتی روی گفتار و عملکرد نمایندگان داشته باشد تا شاهد  چنین گلایه‌های از سوی افکار عمومی نباشیم، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی یک هیأتی دارد به عنوان « هیأت کنترل و نظارت بر رفتار نمایندگان» که اعضای آن باید فعال باشند تذکرات و هشدارهای  لازم را بدهند و خود نمایندگان هم خودکنترلی و خودنظارتی و دقت‌های بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: عده‌ای که تهمت می‌زنند یک چیز کوچکی را بزرگ جلوه می‌دهند، مانند اتفاقی که اخیراً در رابطه با رئیس مجلس رخ داد، اگر هم یک اشتباه کوچکی بوده است تا این حد نباید در سطح ملی و خارج از کشور بُلد و بزرگش می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز