خبرگزاری کار ایران

روزنامه‌نگار آمریکایی در گفت‌وگو با ایلنا:

برخلاف مردم آمریکا، دولت کماکان به نمایش قدرت خود در جهان علاقه دارد/ بایدن از روز اول کار سختی برای توافق با ایران داشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۷۰۱

روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی تاکید کرد: بر خلاف مردم آمریکا که علاقه‌ای به مداخلات خارجی ندارند و ایران در اولویت آن‌ها نیست، دولت آمریکا کماکان به نمایش قدرت خود در جهان و حضور در کشورهای مختلف علاقه دارد.

استفن کینزر، (stephen kinzer) نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی است. وی پیش از این خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز بوده و چندین کتاب چاپ کرده است. وی در حال حاضر برای چندین روزنامه و آژانس خبری گزارش می‌نویسد.

بایدن از ابتدا خواهان بازگشت به برجام بود 

 کینزر در گفت‌وگو با ایلنا در مورد رویکرد بایدن نسبت به برجام گفت: بایدن از ابتدا بر تمایل خود به بازگشت به برجام تاکید کرد. اما دولت وی از اولین روزها کار سختی داشت و با دو رویکرد مخالف نسبت به احیای برجام روبرو بود، در واقع عده‌ای او را تشویق به بازگشت به برجام کردند. عده‌ای هم از اول مخالف جدی بازگشت بایدن به برجام بودند.

وی گفت: از طرفی متحدان آمریکا و عده‌ای در مقابل بایدن استدلال کردند که ایالات متحده اکنون که می‌تواند به اعمال فشار بر ایران بپردازد، باید این رویکرد را ادامه دهد؛ چراکه می‌تواند توافق گسترده‌ای با ایران داشته باشد و برای رسیدن به این توافق فشار بر ایران را ادامه دهد.

چشم‌انداز خوبی برای مذاکرات وجود ندارد 

این کارشناس برجسته سیاسی در ادامه در مورد آینده مذاکرات برجامی با توجه به تأخیرهای پیش آمده گفت: با توجه به انواع و اقسام تأخیرها و توقف‌های پیش آمده در روند مذاکرات برجامی آینده خوبی برای مذاکرات و چشم‌اندازی برای آن وجود ندارد. به نظر می‌رسد که هر طرف صبر کرده تا ببیند چه اتفاقی در ادامه رخ می‌دهد.

برخلاف مردم آمریکا، دولت کماکان به نمایش قدرت خود در جهان علاقه دارد 

استیفن کینزر در ادامه در مورد حضور آمریکا در منطقه گفت: بر خلاف مردم آمریکا که علاقه‌ای به مداخلات خارجی ندارند و ایران در اولویت آن‌ها نیست، دولت آمریکا کماکان به نمایش قدرت خود در جهان و حضور در کشورهای مختلف علاقه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز