خبرگزاری کار ایران

امیر واحدی با تعدادی از خانواده‌های شهدای نیروی هوایی دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۸۹۲

فرمانده نیروی هوایی ارتش به مناسبت فرارسیدن روز ارتش، با خانواده‌های شهیدان کرم، خُمامی‌فر و نیک‌شرف دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش و حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو به مناسبت فرارسیدن روز ارتش، با حضور در منزل شهدای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خانواده شهیدان امیر سرلشکر محمد خُمامی‌فر، خلبان محمدرضا کرم، کامبیز و کامران نیک‌شرف دیدار و گفت‌وگو کرد.

واحدی در این دیدار ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا با بیان اینکه شهدا مظهر حقانیت معنوی و عدالت‌خواهی هستند، گفت: امروز شهادت نه تنها مظهر حقانیت معنوی و عدالت‌خواهی، بلکه تجلی بروز و ظهور مکتب ایثار، فداکاری و میهن‌پرستی است. شهیدانی که خود را فدای عزت و آرامش کشورشان کردند و برای تحقق این اهداف از هیچ تلاشی دریغ نکردند و قطعا آنها مدافعین مکتب حسینی بودند که جام شهادت را نوشیدند و به دیدار معشوق شتافتند.

وی ضمن تبریک ۲۹ فروردین، روز ارتش و دلیرمردی‌های نیروی زمینی ارتش در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: امروز ما بر این باور هستیم که اقتدار میهن اسلامی مدیون دلیرمردانی است که ترس را ترساندند و الگویی شدند برای آیندگان این مرزو بوم و این همان نقطه عطفی است که میهن عزیزمان ایران در خود جای داده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: نقطه‌ای که همچون الماسی درخشان پس از گذشت سال‌های بسیاری همچنان تابناک‌تر از گذشته می‌درخشد و این درخشش از جانب خداوند تبارک و تعالی است که جهاد در راه حق و دین را بالاتر از هر چیزی می‌داند و به طاعت‌کنندگان این امر، اجری گران همچون شهادت را عطا می‌کند.

شهید سرهنگ خلبان محمدرضا کرم در تاریخ چهار بهمن سال ۱۳۳۰ در خرمشهر به دنیا آمد. وی بخشی از تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه داد و پس از مدتی به ایران بازگشت.

شهید محمدرضا کرم، کمک خلبان جنگنده فانتوم اف۴ بود که همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های نبرد می‌شود و در تاریخ پنج مهر ۱۳۵۹ برای انهدام اهداف دشمن عازم ماموریتی فرامرزی شدند که در حین انجام عملیات خود، موشکی به انتهای جنگنده آنها اصابت می‌کند و همین باعث می‌شود صندلی خلبان کابین عقب خود به خود و در ارتفاع بالا به بیرون رها شود که متاسفانه از سرنوشت دقیق این خلبان تا به امروز اطلاعی در دست نیست و‌ پیکر مطهرش مفقود است.

شهید امیر سرلشکر محمد خمامی‌فر نیز عضو نیروی زمینی ارتش بود که به مدت پنج سال در زندان‌های بعثی در اسارت به سر می‌برد، شهید خمامی‌فر در سال ۱۳۷۶ بر اثر جراحت ناشی از شیمیایی به شهادت رسید.

شهید خمامی‌فر داماد خانواده شهید کرم بود که پیکر این شهید والامقام اکنون در قطعه ۵۰ بین دیگر همرزمان شهیدش چون شهید لشگری به خاک سپرده شد.

حسین نیک‌شرف، پدر دو شهید و یک جانباز به نام‌های کامبیز، کامران و کیوان است، شهید کامبیز نیک‌شرف فرزند ارشد این خانواده و متولد شهریور ۱۳۳۷، در تاریخ ۲۶ دی ماه سال ۱۳۵۶ به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد و حدود ۵ سال بعد در تاریخ ۲۷ تیرماه سال ۱۳۶۱ در حالی که به صورت داوطلبانه به جبهه اعزام شده بود، در عملیات رمضان به شهادت رسید.

کامران نیک‌شرف فرزند دوم این خانواده هم در هفتم آبان سال ۵۹ و چند روز پس از آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار به جبهه‌ها اعزام و در منطقه سرپل ذهاب به شهادت رسید و جاویدالاثر شد، کیوان نیک‌شرف نیز چند روز بعد از کامران، در ۱۸ آبان همان سال در منطقه سردشت جانباز شد.

همچنین پدر این خانواده که متولد سال ۱۳۱۳ در بندرانزلی است، در دوران جوانی به استخدام یگان چتربازی ارتش درآمد و پس از اتمام خدمت با عنوان استاد چتربازی در یگان هوانیروز بازنشسته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز