خبرگزاری کار ایران

محبی نجم آبادی در نطق میان دستور:

اقدامات نظارتی باید پیوست عدالت و مبارزه با فساد داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۷۶۵

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: هر قانونی که دارای قابلیت اجرا است در مجلس به تصویب می‌رسد و هر اقدام نظارتی باید پیوست عدالت و مبارزه با فساد و فقر مطلق و ضریب جینی را داشته باشد.

به گزارش ایلنا، بهروز محبی نجم آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: خداوند عزیز و حکیم را شاکریم که در عصری به ما توفیق خدمتگزاری ملت عنایت کرد که انقلاب شکوهمند بر پایه آموزه های نجات بخش الهی، هندسه های بشری خود بنیاد را که با نگاه صرفا مادی حرکت تکاملی را از ریل خارج کرده بودند دچار چالشی جدی و نقدی تاثیرگذار کرد. قفس بزرگ اسارتی را که لیبرالیسم بر جوامع غربی نهاده و پروازهای با برد کوتاه و ولنگاری را که به نام آزادی در بازار کذب و ریا به جهانیان عرضه کرده است امروز بیش از گذشته واقعیت ذات خود را نشان داده است.

 نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن درمجلس ادامه داد: بسیاری از کشورهای مرعوب و گرفتار در چنگال فرعونیت استکبار اکنون دیگر معنی این سخن نخست وزیر اسبق استعمار پیر را که دوستان و دشمنان ما موقتی و منافع ما دائمی است را به خوبی می فهمند انسان های آزاده ای که در غرب پر و بالشان دیوارهای قفس فولادی لیبرالیسم را لمس کرده است عمق فریب بزرگ امپریالیسم را به خوبی حس کرده اند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی و قوای سه گانه موثر در آن در رسالتی تاریخی برای الگویی موفق از حیات طیبه و چگونه زیستن در مقابل همه بشریت و همه آزاد مردانی که درمسیر اقامه حق و داد جان های پاکشان را قربانی کردند مسئول هستند. اینک چشم تمامی حق طلبان و عدالت خواهان و آزادگان جهان به ام القرای جهان اسلام است به درخت تنومند نجات بخش شهید محور، حق مدار پر جذبه ای که عطر شکوفه هایش در اقسا نقاط عالم از عراق، بحرین، سوریه، یمن تا آمریکای جنوبی را سرمست کرده است و مغناطیس مقدسش مجاهدان جهان در جبهه ایستادگی و استکبار ستیزی حول ولایت  نور گرد آورده است اکنون همه منتظرند تا نمونه های حیات طیبه و عدالت محوری و پیشرفته مبتنی بر عقلانیت را ببیند و خلاصه اینکه احتزاز این پرچم اینک در این برهه تاریخی قسمتی از وظایف خطیر من و شما همکار عزیزی است که درمجلس انقلابی قرار گرفته ایم.

این نماینده مجلس گفت: اکنون نزدیک به دو سال از ظهور مجلس انقلابی در سپهر سیاست این مرز و بوم می گذرد و زمان ارزیابی از رفتارها و تصمیم ها و قوانین مصوب و در آستانه تصویب فرارسیده است. این مجلس با تصویب ۵۸ قانون، تذکرات و سوالات و فعالیت مدام در مسیر حوزه نظارتی خویش در برون رفت از مشکلات اقدامات مفیدی انجام داده است، رای قاطع به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت ازمنافع ملت ایران که از عزت ملت در مقابل زیاده خواهی و عهدشکنی غرب حیله گر دفاع کرد و دستان خالی دولت ها را به پشتوانه مردمی پر کرد.

محبی نجم آبادی در بخشی دیگر اظهارداشت: تصویب طرح تسهیل برخی مجوزهای کسب و کار که اقدامی انقلابی و تعیین کننده و حیات بخش در مسیر احیای تولید و نابودی امضاهای طلایی و تاریکخانه منابع کسب و کار بود، قوانین نظام رتبه بندی معلمان، جهش تولید مسکن، اصلاح ساختار بودجه و خرید تضمینی محصولات کشاورزی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و حمایت از شرکت های دانش بنیان از قوانین فاخری بود که در مسیر حل مشکلات پایه ای و اساسی عموم ملت ایران مصوب شد.

این نماینده افزود: آنچه اینک بر همه ما روشن است این است که ایران اسلامی کشوری به غایت ثروتمند و حیرت انگیز در نیروی انسانی مستعد بوده، قوای سه گانه مکلف هستند با نوع حکمرانی خود آرامش عمومی، احساس خوشبختی و جلب اعتماد عمومی را رقم بزنند.

وی گفت: هر قانونی که دارای قابلیت اجرا است در مجلس به تصویب می رسد و هر اقدام نظارتی باید پیوست عدالت و مبارزه با فساد و فقر مطلق و ضریب جینی را داشته باشد و در هر تصمیمی در این حکمرانی که با اجماع در مجلس و دولت پیگیری و مصوب می شود باید اقناع افکار عمومی ر ا به عنوان پشتوانه ای ارزشمند داشته باشد.

محبی نجم آبادی تاکید کرد: بازدیدهای متراکم و پی در پی در بیش از ۱۰۰ روستاهای حوزه انتخابیه نشان می دهد که در ۵ حوزه ویژه دچار مشکلات اساسی هستیم. حوزه جاده ها و راه های مواصلاتی که در کنار خودروهای بی کیفیت گران قیمت هزینه سنگین بر مردم تحمیل کرده است. اکنون که مجلس سالیانه ۱۰ ها هزار میلیاردتومان برای قیر رایگان هزینه می کند از دو نهادانقلابی و مردمی بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام درخواست دارم همچنان که در به حوزه های صنعتی مانند فولاد فعالیت دارند به کمک مجلس و با ماده ۵۶ برای احداث پالایشگاه ها که سالیانه حدود ۲ میلیون تن قیر رایگان را با خوراک رایگان تولید می کنند اقدام کنند این اقدام برای همیشه و به صورت  دائمی و به وسیله نهادهای انقلابی مشکلات جاده ها و روستاها را حل خواهد کرد و صدقه جاریه ای است که به عنوان برگی زرین در تاریخ ماندگار می شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: در حوزه طرح های روستایی متاسفانه بنیاد مسکن با قوانین و قواعد خود باعث محدودیت گسترده و افزایش قیمت اراضی روستایی شده است که امیدواریم اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز