خبرگزاری کار ایران

تأکید خطیب‌زاده بر حفاظت از امنیت سفارت و سرکنسولگری‌های ایران در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۶۴۹

سخنگوی وزارت امور خارجه بر حفاظت از امنیت سفارت و سرکنسولگری‌های ایران در افغانستان تأکید کرد و نسبت به طراحی‌های توطئه‌گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده امروز دوشنبه درخصوص تجمع‌ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری ایران در هرات و سنگ‌پرانی‌های پراکنده‌ای که صورت گرفته است، با یادآوری مسئولیت قطعی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک گفت: امنیت کامل سفارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان باید به صورت کامل تامین و تضمین‌های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی‌ها ارائه شود.

وی با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی‌های توطئه‌گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، متاسفانه برخی کلیپ‌ها و اظهارنظرها با هدف ایران یا افغانستان‌هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسئولان دو کشور را می‌طلبد.

خطیب‌زاده ادامه داد: با سفیر و مسئولان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز