خبرگزاری کار ایران

جن ساکی:

بایدن، تنها با یک توافق خوب موافقت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۳۹۴

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: رئیس‌جمهور آمریکا تنها با یک توافق خوب موافقت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره حضور روسیه در مذاکرات برجامی گفت: دیپلماسی و روابط خارجی، پیچیده است و حضور روسیه در این مذاکرات نمونه‌ای از آن است. ما معتقدیم و فکر می‌کنم اکثر جامعه جهانی بر این باورند که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به نفع منافع ملی ما و منافع جهانی ماست.

وی در ادامه گفت: رئیس‌جمهور تنها در صورتی با یک توافق موافقت می‌کند که توافقی خوب و در دسترس  باشد. اما ما تجربه خروج ترامپ از برجام را داریم و آنچه که شاهد آن بودیم، عدم شفافیت است. ایران پیشرفت‌های زیادی در زمینه هسته‌ای داشته است. این به نفع ما نیست.

این مقام کاخ سفید در ادامه گفت: روسیه یکی از اعضای گروه ۱+۵ بوده است. آنها یک اجراکننده بودند و نقش اجرایی داشتند. این چیزی است که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم و در این مذاکرات مورد بحث قرار گرفته است.

وی افزود: ما نمی‌دانیم که به توافق خواهیم رسید یا نه. مذاکرات ادامه دارد و ما همچنان در حال بررسی مذاکرات هستیم.

ساکی در مورد درخواست ایران مبنی بر دریافت ضمانت عدم خروج دوباره آمریکا از برجام گفت: من فکر می‌کنم اگر به نقطه‌ای برسیم که توافقی وجود داشته باشد که رئیس‌جمهور احساس کند در راستای منافع امنیت ملی ما است، ما به آنچه که باید از طریق کنگره انجام شود، رسیدگی می‌کنیم. در واقع برخی مسائل نهایی وجود دارد که اکنون در حال مذاکره است. ما هنوز به آنجا نرسیدیم و من نمی‌خواهم در مورد آن‌ها پیش‌داوری کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز