خبرگزاری کار ایران

بازدید دو ساعته معاون دادستان کل از مرکز کاهش آسیب بانوان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۰۹۱

معاون دادستان کل کشور در بازدید از مرکز کاهش آسیب بانوان از آمادگی دادستانی کل در جهت رفع مشکلات این قشر آسیب دیده خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور به همراه بدری مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادستانی کل از موسسه کاهش آسیب اجتماعی‌ بانوان نور هدایت بازدید کرد.

در این بازدید دو ساعته که نصیری معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز حضور داشت ترکی ضمن بازدید از بخش های مختلف این موسسه همچون خوابگاه، کارگاه های آموزشی، کارگاه مهارت آموزی و ... با مدیران و مسئولان مجموعه گفت وگو و از نظرات، مشکلات و پیشنهادات آنان مطلع شد.

در این بازدید ترکی با گفت وگوی چهره به چهره با مددجویان و بهبودیافتگان وضعیت نگهداری و آموزش و خدمات ارائه شده را جویا و بهبود وضعیت و شرایط مددجویان را امری ضروری دانسته که باید سازمان ها و ارگانهای متولی نسبت به آنان اهتمام داشته باشند.

در حاشیه این بازدید ترکی در جمع خبرنگاران حاضر و در خصوص این بازدید اظهار کرد: این مرکز با ظرفیت ۱۵۰ نفر مددجو تنها مرکز کاهش آسیب زنان آسیب دیده و کارتن خواب در تهران است که با مشکلات متعدد از جمله کمبود امکانات و فضا مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد یک واقعیت تلخ است که باید درمان آن مورد توجه قرار گیرد و البته اعتیاد زنان کارتن خواب بسیار ناگوار است و این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت و اینکه اکنون می بینیم فقط یک مرکز با ظرفیت محدود ۱۵۰ نفره در این حوزه در تهران فعالیت می‌کند جای تأسف و ناراحتی دارد.

ترکی اضافه کرد: البته یک مرکز مشابه در مشهد برای حمایت از زنان آسیب دیده وجود دارد اما توسعه این مراکز حمایتی یک ضرورت است تا از این افراد حمایت‌های مختلف از جمله حمایت قانونی و قضایی شود. حتما باید به این افراد خدمات استاندارد و متناسب به وضعیت آنها ارائه شود.  

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور اظهار داشت: بهترین مدل برای حل از این قشر آسیب دیده، توسعه مراکز حمایتی با مشارکت مردم و افراد خیر و دلسوز است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی و معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور آماده همکاری و حمایت از این موسسات و نهادها در چارچوب قانون و توان است گفت: ما در معاونت حقوق عامه در دادستانی کل وظیفه داریم در حوزه زنان و خانواده و کودکان فعال بوده و نقش حمایتی از بنیان خانواده را ایفا کنیم و حقوق مردم را در این حوزه استیفا کنیم و اگر موانعی برای توسعه مراکز حمایتی وجود دارد با کمک نهادهای متولی رفع کنیم.

ترکی اضافه کرد: بنا به گفته مدیران موسسه، ساختمان این مرکز استیجاری است و مالک آن شهرداری و صدور مجوز موسسه هم با سازمان بهزیستی بوده است اما گویا بین دستگاه های فوق هماهنگی وجود نداشته و ممکن است ادامه کار این موسسه با مشکل مواجه گردد. لذا توقع داریم تمامی دستگاه های ذی ربط در این حوزه پای کار باشند و با هم افزایی و همکاری بتوانیم مشکلات این دست مددجویان را برطرف کنیم.

ترکی خاطرنشان کرد: بسیاری از این افراد آسیب دیده به واسطه یک مشکل و حادثه دچار آسیب شده اند در حالی که اگر در یک بازه زمانی مناسب مورد حمایت قرار گیرند می‌توانند به خوبی باز اجتماعی شده و به جامعه بازگردند.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در ادامه از شهرداری درخواست کرد ضمن جلب مشارکت مردمی، از این قبیل مراکز حمایت کرده و زمینه توسعه این مراکز را همچون گذشته فراهم آورد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه به موضوع وضعیت اورژانس اجتماعی اشاره کرد و‌گفت: متاسفانه شرایط مراکز اورژانس اجتماعی در پایانه‌ها مناسب نیست و باید مانند گذشته این مراکز در پایانه ها فعال شوند.

معاون دادستان کل کشور اظهار کرد: اقدامات خوبی توسط شهرداری تهران برای توسعه گرمخانه‌ها و مراکز نگهداری کارتن خواب‌ها در حال پیگیری است و باید این مراکز در جهت کاهش آسیب ها توسعه یابد.

ترکی در پایان از سازمان بهزیستی در کرد فرایند صدور مجوز برای فعالیت مراکز کاهش آسی ها را تسهیل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز