خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران:

فراهم‌سازی زیرساخت‌های دادرسی و ملاقات الکترونیکی در زندان‌های استان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۸۳۱

دادستان تهران بر لزوم فراهم سازی زیرساخت های دادرسی و ملاقات الکترونیکی در زندان های استان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی صالحی در دیدار با مدیرکل و رؤسای زندان های استان تهران، ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خوشبختانه تأکیدات رئیس قوه قضاییه برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری در ابتدای سال جدید، باعث شده است تا یک نهضت عمومی در بخش‌های مختلف ایجاد شود و همه ارکان دستگاه قضایی با همتی مضاعف، کاهش تعداد زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ادامه افزود: باید مددکاران زندان با تسلط به قوانین و مقررات، امکان انتقال سریع درخواست های زندانیان به مسئولان و مراجع قضایی را فراهم سازند تا در نتیجه آن، مقدمات اتخاذ تدابیر و تصمیمات مقتضی به منظور کاهش جمعیت کیفری میسر شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار طبقه بندی مجرمین شد و تصریح کرد: طبقه بندی مجرمین براساس نوع جرم، حتماً باید مورد توجه قرار گیرد تا به این ترتیب، فرآیند بهره مندی مددجویان از ارفاقات قانونی با توجه به نوع جرم و سوابق کیفری، ساماندهی شود.

دادستان تهران بر لزوم به کارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات به منظور اشتغال به کار زندانیان تأکید و خاطرنشان کرد: قضات و مسئولین زندان باید با برنامه ریزی دقیق و کار کارشناسی، زمینه اشتغال ۸۰ درصدی مدجویان به غیر از زندانیان جرائم خاص را فراهم کنند.

صالحی با بیان اینکه حمایت مادی و معنوی و تکریم خانواده‌های زندانیان یک ضرورت و از اولویت‌های سازمانی است یادآورشد: این موضوع همواره و به مناسبت های مختلف مورد تأکید ریاست محترم قوه قضاییه است و به همین جهت باید همواره به جد در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

وی تفکر انقلابی و کار جهادی را دو مؤلفه مهم به منظور دستیابی به موفقیت در موضوع رسیدگی به امور زندانیان و نظارت بر زندان‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامد‌های زندانی شدن افراد بر خانواده هایشان باید همواره مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی‌های دقیقی برای باز اجتماعی شدن مددجویان صورت پذیرد.

دادستان تهران بر توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز زندان‌های استان جهت استفاده ۱۰۰ درصدی از سامانه‌های مخابراتی نیز تأکید کرد و گفت: با استفاده از فناوری های نوین و سامانه های ارتباط آنلاین دیگر نیازی به اعزام زندانیان به مراجع قضایی نخواهد بود و این موضوع می‌تواند علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه ها، نقش مهمی در کاهش نیاز به تردد، ارتقای شاخص امنیت و پیشگیری از خطرات احتمالی حین اعزام زندانیان ایفا کند.

صالحی یادآور شد: با ایجاد امکان ملاقات الکترونیک در زندان ها نیز ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای دیدار با آنها کاهش خواهد یافت و بر این اساس، گام مهمی در راستای تکریم ارباب رجوع، ارتقای شاخص های اصلاحی و تربیتی زندان و کاهش مشکلات و هزینه های زندانیان وخانواده هایشان خصوصاً با توجه به شیوع ویروس کرونا برداشته خواهد شد.

گفتنی است؛ در جریان این دیدار، سیدحشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی وتربیتی استان تهران ضمن تبریک سال ۱۴۰۱ و آغاز ماه رمضان، گزارشی از عملکرد، دستاورد‌ها و برنامه‌های های این سازمان ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز