خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و بلژیک

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۰۶۷

وزرای خارجه ایران و بلژیک در یک گفتگوی تلفنی بر تقویت روابط اقتصادی و گسترش حجم تبادلات تجاری و همکاری نزدیک دو کشور در موضوعات مختلف تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان و صوفیا ویلمز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک در گفتگوی تلفنی در خصوص موضوعات مختلف مورد علاقه طرفین، گفتگو و بر تقویت روابط اقتصادی و گسترش حجم تبادلات تجاری و همکاری نزدیک دو کشور در موضوعات مختلف تأکید کردند. 

امیرعبداللهیان، روابط جمهوری اسلامی ایران با بلژیک را هم از نظر مناسبات دوجانبه و هم از نظر حضور نهادهای اروپایی و بین المللی در این کشور مهم ارزیابی کرد و روابط خوب و توام با احترام دو کشور در زمینه های مختلف را مثبت ارزیابی کرد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع مذاکرات وین اشاره کرد و با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در این مذاکرات تصریح کرد: حل یکی دو موضوع باقی مانده نیازمند تصمیم ایالات متحده است که از طریق نماینده اتحادیه اروپا در حال پیگیری است.
 
وزیر امور خارجه بلژیک در این گفتگوی تلفنی به همکاری‌های پارلمانی و برخی از معاهدات دوجانبه اشاره کرد و همکاری نزدیک و متقابل دو کشور را در توسعه مناسبات اقتصادی و حل برخی از مسائل موجود با اهمیت خواند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز