خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده درگفت‌وگو با ایلنا:

برخی به جای توجه به مسائل مردم سعی می‌کنند خود را در سلیقه‌های مختلف حاکمیت جای دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۸۶۶

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به جای این‌که به مسائل مردم توجه کنند و بهبود زندگی آن‌ها را مدنظر قرار دهند سعی می‌کنند یک جایگاهی در سلیقه‌های مختلف حاکمیت ایجاد کنند.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که بدعت جدیدی در اداره کشور درحال شکل‌گیری است مبنی بر‌این که تصمیم‌گیری در موارد مهمی همچون ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، طرح صیانت و یا حتی تغییر ساعت بین مجلس و دولت پاسکاری می‌شود، آیا نمایندگان مجلس و دولت‌مردان توانایی تصمیم‌گیری در مسائل مهم را ندارند، گفت: نمی‌توانیم بگویم توانایی ندارند، اگر این‌گونه بود مطرحش نمی‌کردند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این قبیل اقدامات مواردی است که بدون فکر بیان می‌شود بعداً که درباره‌اش فکر می‌کنند می‌بینند چه بهم ریختگی زیادی در کار مملکت ایجاد می‌کند تصمیم می‌گیرند اجرایی‌اش نکنند، اگر کسی هم اصرار دارد خودش آن را اجرایی کند تا تبعاتش شامل حالش شود.

وی درخصوص رویه امروز که در کشور پیش گرفته شده است و اغلب هم به مواردی ارتباط پیدا می‌کند که با مسائل معیشتی مردم سروکار دارد و اینکه آیا نباید یک نظارتی از سوی حاکمیت بر این رفتارها صورت گیرد، گفت: هنگامی که ما به جای این‌که به مسائل مردم توجه کنیم و بهبود زندگی آن‌ها را مدنظر قرار دهیم سعی می‌کنیم یک جایگاهی در سلیقه‌های مختلف حاکمیت ایجاد کنیم، اینگونه می‌شود. 

جلودارزاده ادامه داد: یک زمانی شما منتخب مردم هستید تلاش می‌کنید رضایت آنان حاصل شود. یک زمانی منتخب حزب هستید تلاش می‌کنید نظر حزب سیاسی متبو‌ع‌تان را تامین کنید و یا تندروها را از خودتان نرنجانید، این مملکت‌داری نمی‌شود و آن نتیجه‌ای که انتظار است به دست نمی‌آید‌. باید تلاش کرد رضایت مشروع مردم را که منطبق بر حقوق شرعی‌شان است به دست بیاوریم و این بدعت بدی است که گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: البته ما انسان هستیم و برای هدف‌هایمان وسایل را توجیه می‌کنیم. عده‌ای هم برای خوش آمد حامیانشان از این کارها انجام می‌دهند که اگر توجه نکنند چه تبعاتی برای مردم دارد مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره این‌که چنین رفتارهایی چقدر در ایجاد ناراحتی‌ها میان مردم تاثیر دارد و آنان را عصبانی‌تر می‌کند، گفت: آن‌چه که وجود دارد مانند یک زخمی‌ است که عفونت کرده، هر چقدر عوامل جدیدتری به آن اضافه شود، مانند این‌که زخم را بسوزانید و یا نیشتر بزنید وسعتش بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: همه هم متوجه می‌شوند نارضایتی بیشتر خواهد شد و حتی ممکن است طاقت انسان‌ها سر برسد.

جلودارزاده خاطرنشان کرد: رفتارهایی که صورت می‌گیرد باعث می‌شود مردم در دور بعدی انتخابات به هیچکس توجه نکنند، چراکه امروز مخالفی وجود ندارد که فردا مشکلات را گردن او بی‌اندازند. 

وی ادامه داد: برای این‌که سیستم‌مان از شاهنشاهی به جمهوری تبدیل شود ملت ما زحمت کشیده است، حدو ۱۰۰ سال یک پروسه‌ای را طی کرده‌اند و شهدای زیادی داده‌اند و  در راه رسیدن حکومت جمعی تلاش شده است. حضرت امام سال‌ها تبعید بودند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: بنا بود مردم بر خودشان حکومت کنند اما مسائل پیش آمده باعث خواهد شد دیگر وارد این حیطه نشوند و بگویند چه فایده دارد. 

وی ادامه داد: همیشه گفته‌ام کسی که می‌خواهد نماینده شود هنگامی به این جایگاه رسید ببنید چقدر در مسیر گام برداشته است. هنگامی که نماینده مجلس شدم هدف‌هایی را اول انتخابات مطرح می‌کردم و در تلاش برای رسیدن به آن‌ها گام برمی‌داشتم. بعداً بررسی می‌‌کردم چقدر از این هدف‌ها محقق شده و چقدر جا مانده است. اگر مشاهده می‌کردم جا مانده‌ها زیادتر است تلاشی برای رفتن به دور بعد مجلس نمی‌کردم. به طور مثال  دور هشتم مجلس شورای اسلامی دیدم نمی‌توانم کاری کنم لذا تلاشی برای ورود نکردم چرا که نمی‌ارزد انسان تنها نماینده باشد و روی صندلی بنشیند اما به هدف‌هایش نرسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز