خبرگزاری کار ایران

اسرائیل هیوم:

حمایت از ایران و تضعیف اسرائیل اصول بنیادین سیاست‌های خاورمیانه‌ای بایدن است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۰۰۱

اسرائیل هیوم در گزارشی به سیاست بایدن در قبال ایران پرداخت و نوشت: حمایت از ایران و تضعیف اسرائیل اصول بنیادین سیاست‌های خاورمیانه‌ای بایدن است.

به گزارش ایلنا، اسرائیل هیوم نوشت: گفته می‌شود مالی موافقت کرده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه خارج کند، علاوه بر این، تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند. او همچنین تسلیم پادمان‌های هسته‌ای شده است. توافقی که مالی روی آن مذاکره کرده است شامل محدودیت‌های ضعیف‌تر و کوتاه‌مدت‌تر بر عملیات هسته‌ای ایران نسبت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ می‌شود. بر این اساس و بدون نظارت کنگره، ایران به طور خودکار ۹۰ میلیارد دلار تخفیف تحریمی دریافت خواهد کرد. ایران حداقل ۵۰ تا ۵۵ میلیارد دلار در سال‌های بعدی از فروش نفت و گاز دریافت خواهد کرد، زیرا توافق جدید تمام تحریم‌های بخش انرژی ایران را پایان می‌دهد.

در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده است: پیامدهای استراتژیک این تزریق‌های نقدی روشن است. همانطور که پس از دریافت ده‌ها میلیارد دلار پول نقد با اجرای قرارداد ۲۰۱۵، ایران اکنون از سرمایه خود برای تامین مالی نیروهای مورد حمایتش علیه اسرائیل استفاده می‌کند.‌اهمیت استراتژیک‌تر توافق هسته‌ای این است که ایران هژمونی منطقه‌ای خود را از طریق سپاه و نیروهای نیابتی خود گسترش خواهد داد، در حالی که تحت یک چتر هسته‌ای تحریم شده توسط شورای امنیت سازمان ملل و دولت ایالات متحده عمل می‌کند. 

این رسانه اسرائیلی یادآور شد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در طول دوره ریاست‌جمهوری خود تلاش کرد تا حضور ایالات متحده در خاورمیانه را به حداقل برساند تا تلاش‌ها و منابع ایالات متحده در آسیا را برای مقابله با تهدید فزاینده چین متمرکز کند. برای دستیابی به این هدف، ترامپ به متحدان آمریکا، یعنی اسرائیل و کشورهای عربی سنی به رهبری عربستان سعودی، قدرت داد. او حمایت سیاسی، دیپلماتیک، لجستیکی و در صورت لزوم نظامی را برای تضمین موفقیت تلاش‌های آنها برای مبارزه با ایران به آنها ارائه کرد.

اسرائیل هیوم با تمجید از اقدامات ترامپ نوشت: ایده ترامپ که هم سطح خشونت در منطقه و هم دخالت مستقیم آمریکا در خاورمیانه را کاهش می‌داد، این بود که از آنجایی که متحدان آمریکا در منافع آمریکا در خاورمیانه مشترک هستند، توانایی دفاع از آنها بیشتر می‌شود و آمریکا کمتر مجبور به سرمایه‌گذاری برای حفاظت از منافع خود در منطقه خواهد بود. سیاست‌های بایدن، هم از نظر مفهومی و هم از نظر محتوایی، مخالف سیاست ترامپ است. سیاست‌های بایدن نشان‌دهنده بازگرداندن و تشدید سیاست‌های باراک اوباما برای ایران و خاورمیانه است. برخلاف ترامپ، اوباما، بایدن و مشاوران آنها بر این باورند که متحدان خاورمیانه‌ای ایالات متحده - اسرائیل و کشورهای عربی سنی خلیج فارس - برای چندین دهه بدخواهانه تلاش کردند تا ایالات متحده را در جنگ‌های خاورمیانه درگیر کنند. از آنجایی که حمایت از ایران و تضعیف اسرائیل اصول بنیادین سیاست‌های خاورمیانه‌ای بایدن است، این سیاست‌ها قابل تغییر نیستند و اسرائیل نمی‌تواند بر آنها تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز