خبرگزاری کار ایران

ادعای وزارت خارجه آمریکا:

ماهانه بیش از ۲ میلیون دلار برای حفاظت از پمپئو در برابر ایران هزینه می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۸۷۱

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ماهانه بیش از ۲ میلیون دلار برای حفاظت از پمپئو در مقابل تهدیدهای ایران هزینه می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد کرد که ماهانه بیش از ۲ میلیون دلار برای تامین امنیت ۲۴ ساعته مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا و برایان هوک نماینده سابق این کشور در امور ایران هزینه می‌کند.

این وزارتخانه ادعا کرد که هر دوی آنها با تهدیدهای «جدی و معتبر» از سوی ایران روبرو هستند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی به کنگره گفت که هزینه حفاظت از پمپئو و هوک، بین اگوست ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۳.۱ میلیون دلار بوده است.

 پمپئو پس از پایان دوران وزارت خود به طور خودکار ۱۸۰ روز از سوی دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه حمایت شد. اما این حفاظت بارها توسط آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، تمدید شده  است.

براساس این گزارش، آخرین تمدید ۶۰ روزه به زودی منقضی می‌شود و وزارت امور خارجه به همراه مدیر اطلاعات ملی باید تا ۱۶ مارس تعیین کنند که آیا این حفاظت باید دوباره تمدید شود یا خیر.

مقام‌های کنونی ایالات متحده مدعی هستند که این تهدیدها در مذاکرات هسته‌ای وین مورد بحث قرار گرفته است، جایی که ایران خواستار لغو تمامی تحریم‌های دوران ترامپ است که پمپئو و هوک نقش زیادی در اعمال آنها داشتند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز