خبرگزاری کار ایران

اختلاف بر سر برجام و بحران یمن؛ پشت‌پرده خودداری امارات و عربستان از تماس با آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۲۸۹

عربستان و امارات از برقراری تماس با آمریکا برای مهار افزایش قیمت نفت خودداری کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، رهبران عربستان سعودی و امارات متحده عربی در هفته‌های اخیر از تماس با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای بحث پیرامون مهار افزایش قیمت نفت خودداری کرده‌اند، زیرا ایالات متحده و متحدانش به دنبال مهار افزایش قیمت انرژی ناشی از حمله روسیه به اوکراین هستند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و شیخ محمد بن زاید آل نهیان امارات، پس از درخواست‌های آمریکا برای گفت‌وگوی تلفنی، حاضر به برقراری تماس با بایدن نشدند.

یک مقام آمریکایی گفت: «انتظار برای تماس تلفنی وجود داشت، اما این اتفاق نیفتاد.»

اوپک پلاس، که روسیه را نیز در برمی‌گیرد، علیرغم درخواست‌های غرب از افزایش تولید نفت خودداری کرد. دولت بایدن پس از ممنوعیت رسمی واردات نفت روسیه در روز سه‌شنبه، به دنبال افزایش عرضه نفت است. تحریم نفت روسیه قیمت نفت را به ۱۳۰ دلار در هر بشکه رساند که بالاترین قیمت در ۱۴ سال گذشته است.

با این حال، ایالات متحده برای اولین بار در این سال‌ها کانال‌های دیپلماتیک خود را با ونزوئلا، متحد روسیه که دارای بزرگترین ذخایر نفتی جهان است، ایجاد کرده است. ونزوئلا در حال حاضر حداقل دو آمریکایی را برای نشان دادن حسن نیت نسبت به دولت بایدن از زندان آزاد کرده است.

روابط بین ایالات متحده و عربستان سعودی در دوران دولت بایدن به دلیل سیاست آمریکا در منطقه خلیج فارس سرد شده است.

اختلاف میان بایدن و سعودی‌ها شامل احیای توافق هسته‌ای ایران، عدم حمایت آمریکا از مداخله عربستان در جنگ داخلی یمن و امتناع آمریکا از افزودن انصارالله به فهرست گروه‌های تروریستی است‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز