خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی لایحه بودجه تصویب شد؛

تکلیف وزارت کشاورزی برای تدوین و اجرای برنامه ملی کاهش تبخیر سطحی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۹۹۴

نمایندگان مجلس در راستای مدیریت بحران آب و سالم سازی محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی را مکلف به تدوین و اجرای برنامه ملی کاهش تبخیر سطحی از طریق توسعه آبیاری زیرسطحی کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه، ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بندهای الحاقی ۶ و ۷ تبصره ۸ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بندالحاقی۶ تبصره ۸ این لایحه آمده است: کلیه صنایع آب بر(به تشخیص وزارت نیرو) موظفند تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ نسبت به شفاف سازی ترکیب منابع آبی مورد استفاده اقدام نمایند. وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و نیرو موظفند بسته تشویقی و تنبیهی برای کاهش استفاده از آب های سطحی و زیرزمینی توسط این صنایع و جایگزین کردن آن با پساب صنعتی و شهری را تا پایان شهریورماه تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند.

براساس بندالحاقی۷ تبصره ۸ ماده واحده این لایحه؛ در راستای مدیریت بحران آب و سالم سازی محصولات کشاورزی و کاهش وابستگی در تأمین خوراک دام، وزارت جهادکشاورزی مکلف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور حداکثر ظرف مدت شش ماه برنامه ملی کاهش تبخیر سطحی از طریق توسعه آبیاری زیر سطحی، برنامه کاهش مصرف سموم شیمیایی و سالم سازی خاک، آب و محصول، برنامه قطع وابستگی و خودکفایی خوراک دام سبک، سنگین و طیور را تدوین و تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه های اندازه گیری سموم باقیمانده در محصولات کشاورزی اجرایی نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز