خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس و جمعی از مدیران سازمان پزشکی قانونی انجام شد؛

کاشت درخت و بازدید از پروژه‌های در حال احداث کهریزک

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۵۰۰

عباس مسجدی رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور صبح امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه، با حضور در مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران(کهریزک)، به کاشت پنج اصله درخت اقدام کردند.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که در حاشیه جلسه شورای معاونان سازمان و در مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران برگزار شد، دکتر مسجدی با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت میلادامام حسین (ع) ، روز پاسدار و تجلیل از ایثارگران سازمان گفت: تعبیر روز درختکاری یعنی مژده و بشارت رسیدن بهار و درختکاری علاوه بر آنکه اصلاحاتی در محیط زیست ایجاد می‌کند موجب برکت در زندگی ما انسان‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کاشت درختان مثمر تصریح کرد: امروز در کاشت درخت به این توصیه مقام معظم رهبری عمل شد و نهال هایی برای کاشت انتخاب شد که مثمر بوده و محصولی داشته باشند.

دکتر مسجدی در خصوص اهمیت درختکاری نیز به روایتی اشاره کرد و افزود: در روایتی آمده است که اگر شما یک درخت آماده کاشت در اختیار دارید و همان لحظه قیامت شد، حتماً آن درخت را بکارید؛ این روایت نشان می‌دهد در فلسفه دینی ما بحث محیط زیست و درختکاری بسیار با اهمیت و مورد توجه است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه به مقاله‌ای در مجله قلب آمریکا اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالب مندرج در این مقاله افرادی که به کاشت درخت و گل اهمیت می‌دهند و اهل زندگی کردن در فضای سبز هستند، از نظر جسمی وضعیت سالم تری دارند و با وجود شرایط زندگی امروز، احساس جمعی در این افراد زیاد است و از استرس آن ها می کاهد.

وی به مطالعه دیگری نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس ان مطالعه افزایش میزان درختکاری در یک منطقه با کاهش جرم و جنایت در آن منطقه رابطه داشته است که این موضوع بسیار مهم و با اهمیت است.

وی با تاکید مجدد بر اهمیت درختکاری، اظهار امیدواری کرد: در سازمان هر جا که فضا و شرایط محیطی اجازه می دهد این حرکت و توسعه فضای سبز ادامه یابد.

در ادامه این مراسم همچنین از پروژه های در حال احداث سالن انتظار مجموعه کهریزک و سردخانه سوله مدیریت بحران بازدید شد.

این پروژه ها که به منظور تکریم ارباب رجوع و تامین فضای مناسب برای مراجعین ساخته می شود که ساخت سردخانه سوله ۹۰ درصد و سالن انتظار پذیرش ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل ساخت آن به سرعت در حال انجام است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در این خصوص نیز گفت: حقوق مردم و تکریم ارباب رجوع خط قرمز ما است و از هر اقدامی برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم عزیز استقبال می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز