خبرگزاری کار ایران

مالک شریعتی:

از روز چهارشنبه جلسات لایحه بودجه به صورت سلیقه‌ای اداره می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۱۰۵

در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ یکی از نمایدگان نسبت به نحوه بررسی پیشنهادات بخش درآمدی انتقاداتی درباره بررسی بودجه مطرح و ۲ تن از نمایندگان به بیان دیدگاه های خود در این باره پرداختند.

به گزارش ایلنا، مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با انتقاد از اینکه متاسفانه از روز چهارشنبه صبح جلسات لایحه بودجه به صورت سلیقه‌ای اداره می شود، گفت: شاهدیم که امروز صبح در رابطه با پیشنهاد آقای میرتاج‌الدینی بیان شد؛ با توجه به اینکه اینکه این پیشنهاد خلاف سیاست های کلی بوده اجازه طرح ندارد اما پس از اینکه آقای میرتاج الدینی نسبت به طرح پیشنهاد خود اصرار ورزید، شما اجازه طرح داد.

شریعتی گفت: در ادامه پیشنهاد حذف کل آقای امیرآبادی فراهانی که قابل طرح نبود با اصرار وی طرح شد. اما موضوعی درباره مالیات بر خانه های لوکس که به کمیسیون تلفیق ارجاع شده بود اجازه طرح به آن داده نشد.

نماینده مردم تهران یادآور شد: در رابطه با موضوع مالیات بر سلبریتی‌ها، مصوبه ای که در صحن دو سوم رأی نیاورد اما پس از آن در تلفیق دو سوم رأی آورد، توسط هیات رئیسه حذف شد. این پیشنهاد در صحن با عبارت جدید ثبت ولی اجازه طرح به این پیشنهاد را هم ندادید.

وی ادامه داد: متاسفانه به نحوی عمل شده که در جایی مصوبه صحن را می توان تغییر داد و در جای دیگر نمی توان؛ در جایی رئیس کمیسیون نظر می دهد ولی در جای دیگر نظر رئیس کمیسیون اعمال نمی شود. این نحوه اداره جلسات بررسی بودجه غلط بوده و به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. نباید به خاطر اینکه در بررسی بودجه، ۲ الی ۳ هفته تاخیر داشتیم در بررسی پیشنهادات آن را تلافی کرد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اظهارات مالک شریعتی، عنوان کرد: با توجه به اینکه چندین مرتبه این موارد را برای ایشان توضیح دادم، موضوعات مطرح شده را نظرات شخصی شما می دانم و در این موارد طبق آئین نامه عمل شده است.

در ادامه جواد نیک بین با بیان اینکه شیوه اداره جلسات در اختیار ما نمایندگان است، تصریح کرد: اینکه دائما به هیات رئیسه انتقاد کنیم، هرچند که برخی از این انتقادات وارد هم باشد، درست نیست.  شاهدیم که بسیاری از پیشنهادات مطروحه در صحن فقط ۳۰ تا ۴۰ رأی می آورد و این پیشنهادات فقط وقت مجلس را می گیرد.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس اضافه کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهدیم که وقتی میکروفن برای من نوعی نماینده باز می‌شود به جای اینکه در رابطه با بودجه اظهار نظر کارشناسی کنم در رابطه با حوزه انتخابیه مواردی را مطرح می‌کنم، اگر می‌خواهیم برای خدا حرف بزنیم و خوراک برای رسانه ها درست نکنیم، اگر در مواردی حرفی برای گفتن نداریم سخنان خود را خلاصه کنیم.

وی ضمن تشکر از برخی همکاران نماینده به دلیل رعایت وقت که گاهی اوقات از ۵ دقیقه زمان داده شده فقط از ۳۰ ثانیه آن استفاده می کنند، اضافه کرد: بسیاری از این پیشنهادات که با عناوین دیگر رأی نیاورده است، مجددا نباید در صحن مطرح شود ولی متاسفانه برخی به جای قبول این مسئله، نسبت به آقای قالیباف یا نایب رئیس مجلس انتقاداتی وارد می کنند که چرا اجازه طرح چنین مواردی را نمی دهید.

نیک بین تصریح کرد: شیوه بودجه ریزی در کشور نیاز به یک بازبینی جدی دارد و خواهش ما نیز از آقای قالیباف این است که برای اصلاح ساختار بودجه تصمیمات جدی اتخاذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز