خبرگزاری کار ایران

میرتاج‌الدینی:

مجلس از اپراتورهای ثابت و فعالان خُرد اینترنتی در بودجه حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۹۲۸

عضو کمیسیون تلفیق، بر حمایت مجلس شورای اسلامی از اپراتورهای ثابت و فعالان خُرد اینترنتی در روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی روز جمعه درباره پیشنهادی برای اصلاح بند (ی) تبصره ۶ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به خبرنگاران گفت: بر اساس این مصوبه، حق الامتیاز و حق السهم کاربرهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی دارای پروانه تلفن همراه که دارای شبکه نهایی دسترسی هستند، به میزان ۲ درصد افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود که این موضوع کمک شایانی به ارائه‌ دهندگان خدمات ارتباطی ثابت و اینترنتی خُرد خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: توسعه زیرساخت ارتباطی کشور و در رأس آن فیبر نوری و زیرساخت اینترنت ثابت به منابع درآمدی نیاز دارد. هیچ منبع درآمدی بهتر از درآمد مازاد خود اپراتورها نیست و نباید از مردم در جای دیگری پول بگیریم و برای توسعه زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در این رابطه کار کارشناسی گسترده‌ای از سوی کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس با حضور نمایندگان اعضای هیأت مدیره نظام صنفی ایران، سندیکای تولیدکنندگان مخابرات، مدیران کسب‌وکارهای دیجیتال، نمایندگان بانک مرکزی، وزارت صنعت معدن و تجارت و نیز مدیران اپراتورهای پستی و دفاتر پیشخوان صورت گرفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس تأکید کرد: بستر اینترنت در کشور به پهنای باند تلفن سیار وابسته است و در حال حاضر ۱۰۰ میلیون مشترک تلفن سیار در کشور وجود دارد که ضریب نفوذ آنها ۱۲۰ درصد است؛ همچنین در قبال آن پهنای باند اینترنت خانگی ثابت ۹ میلیون مشترک دارد و ضریب نفوذ آن بسیار پایین و حدود ۳۰ درصد است.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌های توسعه‌ای، مشترکان اینترنت خانگی ثابت باید به ۲۰ میلیون نفر برسند و در عین حال ۹ میلیون نفری که هم اکنون از اینترنت خانگی استفاده می‌کنند، با روش‌های سیمی و مسی متصل می‌شوند که باید از مزیت فیبر نوری تبدیل بهره‌مند شوند؛ چرا که آینده اینترنت به فیبرنوری وابسته خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز