خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در دیدار با مدیرعامل شبکه الجزیره:

ایران تحریم رسانه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۵۵۱

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جریان سفر به قطر، ضمن دیدار با حمد بن ثامر آل‌ثانی، مدیرعامل شبکه الجزیره، از بخش‌های مختلف دو شبکه الجزیره عربی و الجزیره انگلیسی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در این دیدار روابط و مناسبات ایران و قطر را به جهت همسایگی، تاریخی و اشتراکات مذهبی عمیق و دیرینه خواند و گفت: در کنار روابط اقتصادی و سیاسی یکی از مسائلی که می‌تواند باعث گسترش روابط شده و پیشینه تاریخی آن را برای نسل جدید بازگو کند، حوزه رسانه است.

وی با بیان اینکه برای پایداری مناسبات باید به طور  مستمر کیفیت روابط و پیشینه آن برای مردم دو کشور و سایر ملل بازگو شود، اظهار داشت: شبکه الجزیره در این موضوع می‌تواند نقشی موثر ایفا کند و ما ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده، اعتقاد داریم الجزیره باید بیشتر در این حوزه فعالیت کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور به رغم تحریم‌های مختلف و نیز اقدامات دشمنان روابط دو کشور آسیب ندیده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تحریم اقتصادی که با لطف خدا و مقاومت مردم شکست خورده است، تحریم رسانه‌ای هم هست و امپراطوری رسانه‌ای غرب تلاش زیادی کرده تا مردم دنیا از واقعیت ایران و انقلاب اسلامی و صلح دوستی آنها مطلع نشوند.

اسماعیلی، همسایگان را مبدا و محور سیاست خارجی دولت جدید ایران برشمرد و ضمن قدردانی از پوشش خوب سفر رئیس‌جمهور به قطر در رسانه‌های این کشور از جمله شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: امیدواریم در نتیجه سفر رئیس‌جمهور، شاهد توجه دقیق‌تر الجزیره به مسائل ایران و توانمندی‌های آن باشیم و خدماتی که ملت ایران به جهان اسلام و محور مقاومت داشته است به درستی تبیین شود.

وی با اظهار نارضایتی از اینکه واقعیت‌های تاریخی و دستاوردهای انقلاب آن گونه که باید به جهان معرفی نشده است، ‌ابراز داشت: تلاش داریم از رسانه‌های دوست برای بهبود این وضعیت کمک بگیریم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به تحولات مختلف بین‌المللی بیان کرد: آمریکا هیچ وقت مانند امروز ضعیف نبوده است و از این موقعیت ملت‌های مسلمان و رسانه‌های آنها باید حداکثر استفاده را داشته باشند.

اسماعیلی ادامه داد: حمایت ایران از فلسطینیان نه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی که از ابتدای شکل‌گیری مبارزات امام خمینی (ره) شروع شد و امام در دوران اقامت در نجف مواضع خویش را علیه اسرائیلی‌ها در کلاس‌های درسشان تبیین کردند و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب هم ما حمایت‌های مختلف و گسترده‌ای از فلسطینی‌ها داشته‌ایم و معتقدیم فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

شیخ حمد بن ثامر آل ثانی، مدیرعامل شبکه الجزیره نیز در این دیدار با خوشامدگویی به رئیس دفتر رئیس‌جمهور و هیات همراه وی، سفر رئیسی به قطر را یک سفر تاریخی دانست و یادآور شد: این سفر منجر به گشایش‌های بسیار دو جانبه و منطقه‌ای خواهد شد.

وی با قدردانی از رویکرد خوب و ستودنی ایران در دوره تحریم قطر، عنوان کرد: روابط دو جانبه روزبه‌روز و سال به سال بهتر می‌شود و نقاط مشترک بین ما و ایران زیاد است. از جمله در تحریم و البته تحریم‌های علیه شما غیرقابل مقایسه با میزان تحریم‌های ماست.

مدیرعامل شبکه الجزیره افزود: در دوره کوتاه آغاز به کار دولت جدید در ایران تحولات و تغییرات محسوسی را مشاهده می‌کنیم.

شیخ حمد بن ثامر آل ثانی به بیان توضیحاتی درخصوص مجموعه رسانه‌ای الجزیره و برنامه‌های توسعه‌ای آن پرداخت و ابراز امیدواری کرد که همکاری الجزیره با رسانه‌های ایرانی افزایش یابد.​

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز