خبرگزاری کار ایران

حسینی:

بودجه توقعات غیرقابل تحقق ایجاد نکند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۳۲۲

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: مصوبه نهایی بودجه گره‌گشای تنگناهای کشور باشد و توقعاتی ایجاد نکند که تحقق آنها میسر نباشد.

به گزارش ایلنا، هشتمین نشست شورای معاونین امور مجلس وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در محل بنیاد شهید و با حضور حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهور ورئیس بنیاد شهید و ایثارگران برگزار شد.

در این نشست حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور با تشکر از زحمات رئیس بنیاد شهید در خدمت به جامعه ایثارگری و نیز میزبانی هشتمین نشست معاونان پارلمانی گفت: یکی از وظایف دائمی ما سرکشی خانواده های معزز شهدا و حضور در یادواره ها و مراسم گرامی داشت شهیدان والامقام است که موجب ترویج روحیه ایثار و فداکاری در جامعه می شود و باید تکریم و  حل مشکلات خانواده های مکرم شهدا را در مجموعه‌های خود با جدیت پیگیری کنیم.

حسینی با اشاره به وظایف معاونان پارلمانی وزارتخانه ها گفت: معاونان پارلمانی وزارتخانه ها با تعامل سازنده و ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس مطالبات معقول آنان را که مشکلات مردم است حل کرده و حلقه واسط و اتصال دیدگاه های تخصصی نمایندگان و صاحب نظران با مدیران کشور باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: معاونان پارلمانی با حضور منظم در مجلس و پاسخگویی قانع کننده موجب هماهنگی بیشتر امور برای خدمت به مردم و پیشبرد برنامه های تحول گرای دولت شوند.
 
وی همچنین به وضعیت بررسی بودجه در مجلس اشاره کرد و گفت:بودجه ۱۴۰۱ نخستین سند مالی مهم  دولت است که ریل گذاری جدیدی را برای اداره کشور ایجاد می کند. نمایندگان صدها پیشنهاد درخصوص بودجه مطرح کرده اند و کمیسیون تلفیق نیز الحاقیه های متعددی اضافه کرده است از جمله برخی تسهیلات تکلیفی برای بانکها که رهبر معظم انقلاب به رییس محترم مجلس یادآور شدند مراقبت شود که تکلیف بمالایطاق صورت نگیرد. بر این اساس همکاری کنیم که مصوبه نهایی بودجه گره گشای تنگناهای کشور باشد و توقعاتی ایجاد نکند که تحقق آنها میسر نباشد.

قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران نیز در این جلسه با بیان اینکه هر دولتی به گفتمان و شعاری شناخته می شود، گفت: دولت فعلی دولت ایستادگی بر آرمان های انقلاب اسلامی با توجه ویژه به مردم و اجرای عدالت است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: تعدادی از معاونان پارلمانی سابقه نمایندگی دارند و وظایف و شرایط دشوار نمایندگان و دولتمردان را به خوبی درک می کنند، در این دوره نمایندگان مردم از دولت انقلابی انتظار بیشتری دارند چون دولت را از خود می دانند، بنابراین مطالبه گری ها افزون شده است، مجلس خود را همراه دولت برای حل مشکلات مردم می داند، همان‌گونه که اقشار مختلف جامعه توقع بیشتری از دولت دارند و این امر کار دولت را دشوارتر می کند و می طلبد که بدون وقفه تلاش کنیم و البته محدودیت‌ها را هم تبیین کنیم.  
رئیس بنیاد شهید در ادامه گفت: انصافا دکتر حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور زحمت زیادی می کشد تا همکاری دو قوه سبب کاهش مشکلات مردم و تحقق اهداف دولت عدالت محور شود، چند نفر در دولت بیش از دیگران به دنبال حل مشکلات ایثارگران و سرزدن به خانواده های عزیز شهدا هستند که یکی از آنان آقای حسینی است، بهرحال ارتباط وزرا و معاونان پارلمانی با خانواده های ایثارگران  آثار مثبتی بهمراه دارد چون خواسته های ایثارگران صرفا به بنیاد شهید مربوط نمی شود بلکه غالب دستگاه ها در این خصوص مسئولیت دارند.

در ادامه مراسم معاون پارلمانی بنیاد شهید گزارشی از آمار شهدا، جانبازان و آزادگان و فعالیتهای بنیاد ارائه کرد و پنج نفر از معاونان پارلمانی وزارتخانه ها نقطه نظرات و پیشنهادات خود در گسترش روابط سازنده دولت و مجلس را مطرح کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز