خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ تصویب شد؛

مجوز مجلس به دولت برای استفاده از کمک های بلاعوض بین المللی برای جلوگیری از بلایای طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۷۲۷

نمایندگان مجلس به دولت مجوز دادند تا سقف ۲ میلیارد یورو کمک‌های بلاعوض بین‌المللی از سوی موسسات و سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل و همچنین اجرای طرحهای توسعه‌ای و زیربنایی کشور را دریافت کند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور،  با بند (د) تبصره ۳ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بخش درآمدی بند (د) تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱؛

- به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو  کمک‌های بلاعوض بین‌المللی از سوی موسسات و سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل و همچنین اجرای طرحهای توسعه‌ای و زیربنایی کشور را دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه‌داری کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط نمایند.

سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلفند عملکرد این تبصره را به صورت چهارماهه به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور اعلام نماید.

براساس این گزارش در پایان با ۱۶۹ رأی موافق، ۷ رأی ممتنع و ۴ رأی مخالف با بیش از دو سوم آرا نسبت به تصویب تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کردند.

بند الف این تبصره به علت مغایرت با برنامه ششم توسعه نیاز به دوسوم آرا داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز