خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

دیدار جلال زاده با سفیر ژاپن در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۳۴۲

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفیر ژاپن در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، وحید جلال‌زاده در دیدار با کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن با اشاره به تاریخچه همکاری‌های تهران و توکیو خواستار ارتقای این تعاملات شد و بر نقش مجالس دو کشور در توسعه مناسبات فیمابین تاکید کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه سطح فعلی روابط اقتصادی براساس توانمندی‌های دو کشور را پایین دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران و ژاپن می‌توان همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه را توسعه بخشید.

وی با اشاره به حمله اتمی آمریکا به ژاپن در جنگ جهانی دوم، اظهار داشت: مردم ژاپن در حملات اتمی به این کشور و کشتار مردم، طعم قدرت‌طلبی آمریکا را چشیده‌اند و حال همان آمریکا اقدام به تحریم‌های یک‌جانبه و ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است.

جلال‌زاده با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام این اقدام را خارج از عرف دیپلماتیک دانست و تصریح کرد: آمریکایی‌ها در زمان ترامپ از بسیاری از توافق‌های بین‌المللی خارج شدند و نشان دادند که احترامی به جامعه جهانی و این معاهدات قائل نیستند.

وی لغو یکجای تحریم‌های یکجانبه آمریکا را خواسته به حق جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات وین دانست و خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها به تعهدات برجامی خود بازگردند توافق به سرعت حاصل خواهد شد.

ضرورت استفاده از زمینه‌های توسعه مناسبات ایران و ژاپن 

ابوالفضل عمویی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به سوابق همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ژاپن بر لزوم توسعه و ارتقای سطح تعاملات دوجانبه در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی تاکید کرد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه همکاری‌های بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن نباید فرصت‌ها را از دست داد و باید از زمینه‌های توسعه مناسبات فیمابین به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رویکرد دولت‌های جدید جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در عرصه سیاست خارجی می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه باشد.

سفیر ژاپن در تهران: شرکت‌های خصوصی ژاپن علاقمند به ارتقای سطح همکاری‌های تجاری با ایران هستند

کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن در تهران نیز در این دیدار روابط دو کشور را دوستانه و دیرینه دانست و بیان کرد: در طی سال‌ها روابط حسنه‌ بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن، مجالس دو کشور نیز از سطح همکاری‌های خوبی برخوردار بوده‌اند که این تعاملات می‌تواند گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به آغاز به کار دولت‌های جدید در جمهوری اسلامی ایران و ژاپن ابراز امیدواری کرد تا این موضوع باعث ارتقای مناسبات بین دو کشور شود.

سفیر ژاپن در تهران با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات وین و توسعه بیشتر روابط دو کشور پس از توافق، یادآور شد: شرکت‌های خصوصی ژاپن به ارتقای سطح همکاری‌های تجاری با جمهوری اسلامی ایران بسیار علاقمند هستند و تمایل دارند تا زمینه این همکاری‌ها فراتر از حوزه نفت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز