خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با بوررل:

وقت آن رسیده که آمریکا و اروپا نشان دهند اراده واقعی برای رسیدن به توافق در کمترین زمان را دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۶۴۰

امیرعبداللهیان با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات آخرین وضعیت‌گفت‌وگوها در وین و جزئیات توافقات مورد بحث و تبادل نظر قرار گفت‌.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تقدیر از نقش جوزف بورل و انریکه مورا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات، بر اراده ایران برای یک پایان همراه با توافق خوب برای گفتگوها در وین تاکید و مواضع تهران را تبیین‌ نمود.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تمامی ابتکارات و پیشنهادات ممکن را ارائه کرده است، اظهار داشت: اکنون وقت آن رسیده است که آمریکا و سه کشور اروپایی نیز با اخذ تصمیم های سیاسی لازم، نشان دهند اراده واقعی برای رسیدن به توافق در کمترین زمان را دارند.

وزیرخارجه تاکید کرد که اگر ابتکارات ایران نبود، تا این حد به توافق نزدیک نبودیم ولی طرف مقابل باید بداند تهران خطوط قرمز خود را نادیده نخواهد گرفت.

جوزف بورل در این ملاقات ضمن مرور بخش های مختلف متن در حال مذاکره در حوزه رفع تحریم‌ها، تعهدات هسته ای، راستی آزمایی و اخذ تضامین، نظرات خود را به عنوان هماهنگ کننده برجام به اطلاع دکتر امیرعبداللهیان رساند.

دو طرف توافق نمودند رایزنی های خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز