خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

تزریق سه دُز واکسن ۸۵ درصد مانع شدت ابتلا به کرونا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۳۱۰

وزیر بهداشت با درخواست از مردم برای خودداری از حضور در اجتماعات غیرضروری، بر تزریق سه دُز کامل واکسن تأکید کرد و گفت: ثابت شده کسانی که سه دُز واکسن را دریافت می‌کنند تا ۸۵ درصد دچار بیماری‌های شدید کرونا نمی‌شوند و می‌تواند آنها را در مقابل بیماری محافظت کند.

به گزارش ایلنا، بهرام عین‌اللهی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با اشاره به افزایش مهمانی‌ها و اجتماعات در ماه‌های مبارک رجب و شعبان، از خانواده‌ها خواست که از حضور در اجتماعات و مراسم‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هر فرد مبتلا به سویه اُمیکرون می‌تواند کل بستگانش را در یک مهمانی مبتلا کند، اظهار داشت: درخواست ما از مردم کم کردن مهمانی‌هاست و در صورت ضرورت نیز مهمانی‌ها به‌صورت محدود باشد و حتماً هم دستورالعمل‌های بهداشتی به‌طور کامل در آنها رعایت شود.

وزیر بهداشت استفاده از ماسک‌های استاندارد و تزریق واکسن را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و سویه‌ جدید آن تا حد زیادی مؤثر دانست و تصریح کرد: واکسن جلوی کرونا و اُمیکرون را نمی‌گیرد اما شدت بیماری و مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

عین‌اللهی اکثر قربانیان و بستری شدگان در بیمارستان‌ها را واکسن نزده‌ها معرفی و خاطرنشان کرد: افرادی که واکسن نزده‌اند بیشتر در معرض خطر کرونا و سویه جدید آن قرار دارند.

وی با دعوت از مردم برای تزریق دُزهای دوم و سوم واکسن کرونا، ابراز داشت: ثابت شده کسانی که سه دُز را می‌زنند تا ۸۵ درصد دچار بیماری‌ شدید کرونا نمی‌شوند و واکسن می‌تواند آنها را در مقابل بیماری محافظت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز