خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان تهران:

زندان‌های تهران یکی از کانون‌های مورد توجه دشمن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۲۲۰

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه شبکه‌های معاند به دروغ دائماً به حوزه زندانبانی دامن می‌زنند، تاکید کرد: یکی از کانون‌های مورد توجه دشمن همین محیط زندان‌های تهران و خصوصاً بازداشتگاه اوین است.

به گزارش ایلنا، علی القاصی‌مهر در حاشیه حضور در اداره‌کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران گفت: این روزها یادآور پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که با ورود حضرت امام (ره) پایه‌ ریزی گشت و تمام ظلم و ستم از این کشور ریشه‌کن و احکام نورانی اسلامی و دین خدا بر این کشور جاری شد.

وی با یادآوری اهداف زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: اصالت زندانبانی در نظام ما متفاوت از دیگر کشورها است. زندانبانی اسلامی مبتنی بر فرمایش حضرت امام (ره) باید تحول به سمت دانشگاه و آموزشگاه باشد یعنی اصلاح، تربیت و تغییر فرد و بازگشت او به زندگی شرافتمندانه را ببینیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: سیاست‌ها و برنامه‌های رؤسای قوه قضائیه از گذشته تاکنون بر اساس آموزه‌ها و فلسفه دین اسلام و توجه به کرامت انسان و ارزش‌های ذاتی او بوده است و طی این سال‌ها نیز شاهد دوره تکاملی در حوزه زندان و زندانبانی هستیم.

القاصی‌مهر با تاکید بر این موضوع که فضاسازی‌ها را باید از زندان‌های تهران دور کرد، تصریح کرد: ورود و نظارت در مجموعه قضائی و زندان هرچه بیشتر باشد، قطعا می‌تواند آسیب‌ها و تهدیدات دشمن را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه زمینه‌سازی برای بازگشت انسان‌های خطاکار مطابق با قانون به وسیله اصلاح و تربیت به جامعه، در سرلوحه سیستم قضائی دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاه قضایی در زندانبانی امری نجات‌بخش است و در تمام رده‌های مدیریتی و سطوح قضائی این نگاه دیده می‌شود و نگاه علمی و انسانی در این موضوع، بسیار مؤثر است و می‌تواند اهداف عالیه را در سطوح زندان‌ها اجرایی و عملیاتی کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با قدردانی از حمایت‌های ریاست قوه قضائیه ابراز داشت: در این دوره تحولی نگاه رئیس قوه قضائیه به زندان و زندانبانی همواره نگاهی عمیق، همه‌جانبه و کاملاً اصلاحی و تربیتی است.

القاصی‌مهر ضمن تأکید بر ارتقا تحولات زندانبانی در دوره جدید بیان کرد: اتفاق خوبی است که امروز به مدیران درونی سازمان اعتماد می‌شود و این تغییرات نشان از اهمیت دادن به سرمایه‌های سازمان زندان‌هاست.

وی افزود: باید ورودی به زندان‌ها را کنترل کرد تا جایی که زندان آخرین نقطه و چاره‌کار باشد. باید به گونه‌ای مدیریت کرد که فرد به زندان منتقل نشود.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه در دستگاه قضا سعی کردیم در بازدید قضات به زندان‌ها، کاری کنیم که منظومه فکری آنان نسبت به زندان و زندانی تغییر کند تا در آرایشان نیز شاهد تغییر باشیم، یادآور شد: فضاسازی‌ها را باید از زندان‌های تهران دور کرد. علاوه بر اینکه ورود و نظارت ما در مجموعه قضائی و زندان هرچه بیشتر باشد، قطعاً می‌تواند آسیب‌ها و تهدیدات طراحی‌شده دشمن را کنترل کرد.

به گفته القاصی‌مهر، یکی از کانون‌های مورد توجه دشمن همین محیط زندان‌های تهران و خصوصاً بازداشتگاه اوین است که لازم است با یاری رساندن به سازمان زندان‌ها در تصمیمات با تدبیر و دقت عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید امور زندان‌ها به خوبی رصد شود، بیان کرد: خصوصاً لازم است در مورد طولانی شدن نگهداری متهمین علت‌یابی  شود. یکی از اولویت‌های کاری را باید حساسیت نسبت به زندانیان تحت قرار و متهمانی دانست که در فرآیند رسیدگی و بازداشت با اطاله زمان مواجه شدند و خود زندان باید در این حوزه مطالبه‌گر باشد.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: شبکه‌های معاند به دروغ دائماً به حوزه زندانبانی دامن می‌زنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز