خبرگزاری کار ایران

گزارش نیویورک‌تایمز از روند مهاجرت افغان‌ها به ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۸۴۷

نیویورک‌تایمز در تحلیلی به روند مهاجرت افغان‌ها به ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک‌تایمز، بیش از یک میلیون افغان طی چهار ماه گذشته مهاجرت کرده‌اند و اکثر آنها از مناطق مرزی عبور کرده و وارد ایران و پاکستان شده‌اند.

گزارش‌ها برآورد می‌کند که روزانه حدود ۴۰۰۰ نفر به ایران سفر می‌کنند.

بسیاری از مهاجرانی که وارد ایران می‌شوند، به دنبال عبور از مرزهای ترکیه و از آنجا برای پناهندگی به اروپا هستند.

نیویورک‌تایمز می‌گوید مهاجرت دسته جمعی هشدارها را در منطقه و همچنین اروپا در مورد تکرار بحران مهاجران در سال ۲۰۱۵ به صدا درآورده است، زمانی که بیش از یک میلیون نفر، عمدتا سوری، از اروپا درخواست پناهندگی کردند.

در این گزارش آمده است: «اگرچه بسیاری به دلیل بحران اقتصادی فوری تصمیم به ترک این کشور گرفته‌اند، اما چشم‌انداز حکومت‌داری بلندمدت طالبان از جمله محدودیت‌ها بر زنان و ترس از مجازات به فوریت آنها افزوده است.»

مدافعان حقوق پناهندگان در ایران نسبت به وضعیت پناهندگان افغان در ایران ابراز نگرانی کردند.

پناهجویان افغان در ایران با چالش‌های مختلفی مانند عدم دسترسی به کار و کارت شناسایی پناهندگان مواجه هستند. نقیب‌الله راسخ، یک فعال حقوق پناهندگان، گفت: یک پناهنده همیشه در معرض خطر اخراج است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز