خبرگزاری کار ایران

معاون اول دستگاه قضا از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۰۷۰

معاون اول قوه قضائیه در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه با ۲۰ نفر از مراجعان دیدار و ضمن استماع مشکلات آنها دستورات لازم را صادر کرد

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق عصر امروز با حضور در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه حاضر و با ۲۰ نفر از مراجعان دیدار و گفت‌وگو کرد که این دیدار‌ها با صدور دستوراتی در راستای حل مشکلات مراجعان همراه بود.
در این دیدار که حدود ۲ ساعت به طول انجامید، معاون اول قوه قضائیه به استماع مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه‌کنندگان پرداخت و دستورات لازم را صادر کرد.
اعتراض به آرای صادره، اطاله دادرسی و شکایت از برخی تعاونی‌های مسکن از جمله مواردی بود که مراجعه‌کنندگان در دیدار و گفتگو با معاون اول قوه قضائیه مطرح کردند.
معاون اول قوه قضائیه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران درباره درخواست‌های مردمی بیان کرد: بر اساس تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه، اولویت دستگاه قضا رسیدگی به مشکلات مردم نسبت به پرونده‌های مطرح‌شده در عدلیه است. بر این اساس مسئولان دستگاه قضا در مرکز ارتباطات مردمی حاضر می‌شوند و در جریان پرونده‌ها قرار می‌گیرند.
به گفته مصدق، اطاله دادرسی و صدور احکام خلاف بین شرع طبق ادعای مراجعه‌کنندگان از مواردی بود که مطرح و نسبت به آنها دستورات لازم صادر شد.
وی اضافه کرد: گاهی برای پرونده‌ها راه‌حل‌هایی مطرح می‌شود که می‌توان آن را در کل کشور بکار گرفت که این موضوع بسیار مهمی است و در دیدار‌های مردمی میسر می‌شود.
معاون اول قوه قضائیه در خصوص پیگیری مشکلات مردمی گفت: نسبت به پرونده‌هایی که در دیدار‌های مردمی مطرح می‌شوند دستوراتی صادر می‌شود و از مسئولان درخواست می‌کنیم نتیجه را به دفتر معاون اول قوه قضائیه اعلام کنند و اگر در بازه زمانی تعیین‌شده جوابی ارسال نشد، پرونده را از طریق حوزه معاون اول پیگیری می‌کنیم تا پرونده‌ها به نتیجه برسند.
وی درخصوص مراجعه مردم از شهرستان‌ها به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه گفت: روسای کل دادگستری استان‌ها در هفته یک روز را برای رسیدگی به مشکلات مردم اختصاص داده‌اند و به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند، افرادی که به تهران مراجعه می‌کنند یا موضوع پرونده ویژه است و یا از قوانین اطلاع ندارند؛ در غیر این صورت نیازی به مراجعه افراد به تهران نیست.
وی در رابطه با پرونده کثیرالشاکی شرکت آذویکو گفت: دادستان کل کشور مسئول رسیدگی به این پرونده است و مشکلات اداری پرونده را پیگیری می‌کند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز