خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون اول رییس‌جمهور؛

مصوبه تهاتر مطالبات و بدهی‌های شرکت مپنا با دولت ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۴۲۹

معاون اول رییس‌جمهور، مصوبه تهاتر مطالبات و بدهی‌های شرکت مپنا با دولت، دستورالعمل تحویل سوخت صرفه‌جویی شده یا حواله آن در نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای فروش و عرضه در بورس انرژی و مصوبه مربوط به امضای موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین ایران و مغولستان را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، با امضای محمد مخبر، معاون اول رییس‌جمهور، مصوبه مربوط به تهاتر مطالبات و بدهی‌های شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (گروه مپنا) با دولت ابلاغ شد. هیات وزیران با تهاتر مطالبات‌ شرکت «مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا)» از شرکت دولتی «مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی» به مبلغ ۳۴۳ میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۵۶۵ ریال موافقت کرد.

مطالبات قطعی دولت که در اجرای این تصویب‌نامه، به شرکت دولتی منتقل شده است با بدهی دولت به شرکت‌ مذکور (اعم از شرکت اصلی یا شرکت‌های دولتی تابع آن) بابت مواردی مانند یارانه قیمت‌های تکلیفی (با تأیید سازمان حسابرسی) از طریق صدور اسناد تسویه خزانه موضوع قوانین بودجه سنواتی قابل تسویه است.

ابلاغ دستورالعمل تحویل سوخت صرفه‌جویی شده یا حواله آن در نیروگاه‌ها برای فروش و عرضه در بورس انرژی

هیأت وزیران در جلسه مورخ سوم بهمن و در اجرای بند (ی) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر تکلیف دولت برای تحویل سوخت صرفه‌جویی شده یا حواله آن در نیروگاه‌های تجدیدپذیر به سرمایه‌گذاران با تأیید سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) برای فروش و عرضه در بورس انرژی، دستورالعمل اجرایی مربوط به این بند از قانون را تصویب کرد.

به موجب این مصوبه، ساتبا موظف است در پایان هر فصل گزارش سه ماهه میزان تولید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر برحسب کیلووات ساعت، معادل مقدار سوخت صرفه جویی شده و مبلغ بدهی (ریال) به تفکیک هر یک از سرمایه‌گذاران را تهیه و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کند.

وزارت نفت از طریق شرکت­‌های تابعه خود حداکثر تا پانزده (۱۵) روز پس از اعلام سازمان برنامه و بودجه، نسبت به واگذاری سوخت صرفه‌جویی شده قابل تحویل به سرمایه‌گذاران در سقف میزان (حجم) مجوز صادر شده از سوی سازمان و با ارزشی حداکثر معادل میزان رقم مطالبات سرمایه‌گذار از دولت (اعلامی توسط سازمان برنامه) اقدام و معادل آن را به حساب بدهکار دولت منظور و مراتب را به سازمان، ساتبا و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام می‌کند.

ساتبا مجاز است با تأیید سازمان نسبت به تسویه بدهی‌های قطعی خود تا پایان سال ۱۳۹۹ که با توجه به ماده (۲۰) قانون محاسبات عمومی کشور تسجیل شده و به تأیید ذیحساب رسیده باشد، از محل این قانون و با رعایت مفاد این دستورالعمل اقدام کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظف است نسبت به اتخاذ تمهیدات و سازوکارهای لازم برای تسهیل عرضه سوخت یا اوراق توسط سرمایه‌گذار، مطابق روش‌های متداول در بورس انرژی، حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این دستورالعمل، اقدام کند.

فروش و عرضه داخلی و صادراتی سوخت صرفه‌جویی شده یا اوراق صرفاً در بورس انرژی مجاز است.

ابلاغ مصوبه مربوط به امضای موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین ایران و مغولستان 

همچنین با امضای معاون اول رییس‌جمهور، مصوبه مربوط به صدور مجوز برای امضای موقت موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین ایران و مغولستان ابلاغ شد.  

هیات وزیران، در اجرای ماده (۲) آیین‌نامه چگونگی تنظیم و انعقاد توافق‌های بین‌المللی، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مغولستان به منظور راه اندازی پروازهای باری و مسافری بین دو کشور  موافقت کرد.

ابلاغ مصوبه دولت درخصوص افزایش تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای خدمات بستری اورژانس

با امضای معاون اول رئیس‌جمهور، مصوبه دولت درخصوص افزایش تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای خدمات بستری اورژانس ابلاغ شد. هیات وزیران، در راستای کاهش پرداخت از جیب و حفاظت مالی مردم در مقابل هزینه‌های ارایه مراقبت‌های اورژانسی و تضمین دسترسی مردم، با پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر افزایش سهم پرداختی سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای خدمات بستری اورژانس موافقت کرد.

بر این اساس، سهم پرداختی سازمان‌های مذکور برای خدمات یاد شده (به استثنای سطح پنج تریاژ) معادل ۹۰ درصد تعیین شد.

ابلاغ مصوبه مربوط به امضای موقت کنوانسیون سازمان بین المللی علائم کمک ناوبری دریایی

با امضای معاون اول رئیس‌جمهور، مصوبه مربوط به امضای موقت کنوانسیون سازمان بین‌المللی علائم کمک ناوبری دریایی ابلاغ شد. هیات وزیران، با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر صدور مجوز به این وزارتخانه برای امضای موقت کنوانسیون سازمان بین‌المللی علائم کمک ناوبری دریایی موافقت کرد.

ابلاغ مجوز امضای پروتکل تمدید موافقت­نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو

معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه مربوط به صدور مجوز برای امضای موقت پروتکل تمدید موافقت­نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو را ابلاغ کرد.

هیات وزیران، با توجه به رو به پایان بودن مهلت سه ساله اعتبار موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو و نیز با توجه به تکلیف مقرر در این موافقتنامه مبنی بر آغاز انعقاد مذاکرات مربوط به موافقت‌نامه منطقه آزاد تجاری ظرف یک سال از لازم‌الاجرا شدن آن و انعقاد آن ظرف سه سال و همچنین عدم امکان انجام تکالیف یاد شده در مهلت‌های مقرر، به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت پروتکل تمدید موافقتنامه مذکور اقدام کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز