خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تعلیق حق رأی ایران در سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۲۶۲

سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص تعلیق حق رای جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اظهار کرد: متاسفانه برای دومین سال پیاپی و به دلیل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا پرداخت های کشورمان با مشکل مواجه شده است.

به گزارش ایلنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص تعلیق حق رای جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اظهار کرد:جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای پایه گذار و فعال سازمان ملل، خود را متعهد به پرداخت کامل و به موقع حق عضویت در سازمان ملل متحد و دیگر سازمانها و آژانسهای بین المللی می داندو متاسفانه برای دومین سال پیاپی و به دلیل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا پرداخت های کشورمان با مشکل مواجه شده است.

وی تاکید کرد: به رغم مضایق متعدد ایجادشده، دولت جمهوری اسلامی ایران منابع لازم را برای پرداخت حق عضویت خود در سازمان ملل فراهم آورده و در حال انجام رایزنی‌های ضروری برای حل و فصل موضوع می باشد. در عین حال تدارک کانالی امن جهت پرداخت سریع‌تر حق عضویت مدنظر است.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان اشاره کرد: شایسته است دبیرکل سازمان ملل و دبیرخانه نیز شرایط ویژه کشورهای مواجه با تحریم های غیرقانونی را به طور خاص مدنظر قرار دهند و از مساعدت به این کشورها برای پرداخت سهمیه خود مضایقه نکند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز