خبرگزاری کار ایران

محصولات تاریخ مصرف‌گذشته کشتارگاه طیور زنجان با دستور دادستان معدوم شدند/ تشکیل پرونده قضایی برای خاطیان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۰۶۰

دادستان مرکز استان زنجان از صدور دستوری مبنی بر معدوم کردن حجم قابل توجهی از محصولات تاریخ مصرف گذشته موجود در کشتارگاه طیور زنجان خبر داد و گفت: سلامت و معیشت مردم نباید به کوتاهی‌های مسئولان گره بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن کرمی از صدور دستوری مبنی بر معدوم کردن حجم قابل توجهی از محصولات تاریخ مصرف گذشته موجود در کشتارگاه طیور زنجان خبر داد و تاکید کرد: اتفاقاتی که در این مجموعه مشاهده شد قابل قبول نیست. تاریخ مصرف حجم زیادی از این محصولات گذشته، یا در حال انقضا است.

دادستان مرکز استان زنجان افزود: در زمانی که بازار حتی به یک یا چند عدد مرغ محتاج بود، حجم قابل توجهی مرغ، جوجه و بوقلون در این مکان احتکار شده است در صورتی که این شرکت از نهاده‌های دامی یارانه‌ای و ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده و این اقدامات مجرمانه با هدف سوء استفاده از شرایط بازار بوده است.


وی افزود: وضعیت نامناسب نگهداری محصولات، وجود لاشه حیوانات در محل و نگهداری محصولات فاسد با محصولات سالم در یک محیط و انتشار بوی تعفن در سردخانه از موارد کوتاهی مسئولان سازمان دامپزشکی استان زنجان است و این سوال مطرح می شود که چرا این سازمان به صورت تخصصی‌تر نسبت به بازرسی از این مجموعه اقدام نکرده و اگر بازدیدی هم توسط بازرسان دامپزشکی صورت گرفته بیشتر نمایشی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی با بیان اینکه  روز گذشته  ۱۰ کامیون بوقلمون ذبح شده در حالی که هیچگونه تاییدیه قرنطینه بهداشتی از مبدا حمل در این خصوص وجود ندارد، تاکید کرد: سلامت و معیشت مردم نباید به کوتاهی‌های تخلف و ترک فعل مسئولان گره بخورد. مجموعه جهاد کشاورزی نیز در این خصوص کوتاهی کرده است.

وی تصریح کرد: آنچه امروز در سامانه انبار ثبت شده با موجودی این سردخانه تطبیق ندارد. حجم محصول آماده در این کشتارگاه به لحاظ دپو و مسائل بهداشتی قابل قبول نیست به همین علت برای افراد متخلف در صمت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی تشکیل پرونده می‌شود و با مدیران دولتی که نسبت به این موضوع کوتاهی کرده اند، برخورد قانونی خواهد شد. 

دادستان زنجان با اشاره به موضوع بکارگیری غیر قانونی کارگران اتباع بیگانه که فاقد کارت بهداشتی بودند اما اقدام به ذبح و بسته بندی طیور می‌کردند، گفت: این یک تهدید برای سلامتی مردم و مصرف کننده است. این اتفاق افتاده در حالی افتاده است که نماینده دامپزشکی در محل حضور داشته اما در خصوص این اقدامات گزارشی نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز