خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از روحانیون؛

مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در قم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۷۱۴

مراسم پنجمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور جمعی از روحانیون در محل خانه تاریخی این عالم فقید در شهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و پنجمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، جمعه شب (۱۷دیماه۱۴۰۰)، با حضور جمعی از روحانیون و سخنرانی حجت الاسلام محمود رستگاری در محل خانه تاریخی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) که هم اکنون تبدیل به سرای فرهنگ و قرآن آیت.الله هاشمی رفسنجانی شده، برگزار شد.

حجت الاسلام محمود رستگاری در این مراسم ضمن اشاره به مصیبت‌های وارد شده به حضرت فاطمه زهرا(س) پس از رحلت خاتم‌الانبیاء(ص) که منجر به شهادت ایشان شد، گفت: حضرت زهرا(س) الگویی برای نه فقط زنان و شیعیان و مسلمانان، بلکه الگویی برای تمام انسان‌های دنیاست.

وی در ادامه به شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و علاقه شدید ایشان به حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: هاشمی رفسنجانی پیشگام در مبارزارت برای تحقق انقلاب اسلامی و وفادار به انقلاب تا آخرین روز حیات خود بود اما سؤال اینجاست که چرا رسانه ملی در ایام سالگرد ایشان، یک کلمه راجع به ایشان نمی‌گوید.

سخنران این مراسم افزود: گناه هاشمی رفسنجانی چه بوده است که باید این قدر مورد تخریب، بی مهری و سانسور قرار گیرد؛ آیا او برای پیروزی انقلاب نقش آفرینی نکرد؟ آیا او فرمانده جنگ نبود؟ آیا او ترور نشد؟

رستگاری اضافه کرد: هاشمی رفسنجانی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، در خدمت نهضت بود.

حجت الاسلام قادری رئیس سرای فرهنگ و قرآن آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهر قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری این مراسم، گفت: از آن جا که مرحوم آیت الله هاشمی علاقه شدیدی به حضرت زهرا(س) داشتند، وظیفه داشتیم در خانه تاریخی ایشان مراسم روضه خوانی حضرت فاطمه زهرا(س) که همزمان با پنجمین سالگرد عروج ملکوتی ایشان باشد را برگزار کنیم که خوشبختانه روحانیون دعوت ما را لبیک گفته و در این مراسم شرکت کردند.

رئیس سرای فرهنگ و قرآن آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهر قم اضافه کرد: به دلیل محدودیت فضا و مکان، دعوت عمومی برای این مراسم صورت نگرفته بود و ما نمی‌توانستیم میزبان تمام علاقمندان به شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم در این مراسم باشیم و به همین دلیل پخش زنده اینستاگرامی این مراسم پیش بینی شده بود که انجام هم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز