خبرگزاری کار ایران

توضیحات ایلنا درباره اتهام‌زنی نماینده اصفهان؛

نمایندگان در شأن جایگاه مسئولان جمهوری اسلامی رفتار کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۹۷۳

در پی انتشار مصاحبه نماینده اصفهان با ایلنا و اظهارنظر غیرمنصفانه ایشان درباره تیتر انتخابی از صحبت‌های وی، خبرگزاری کار ایران، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، چندی است در کشور شاهد این پدیده هستیم که مسئولان به عواقب و تبعات اظهارنظرهای گاه و بیگاه‌شان فکر نمی‌کنند و به محض آنکه عرصه را بر خود تنگ می‌بینند منکر مواضع و اظهار نظرهایشان می‌شوند.

نمونه اخیر این ماجرا مربوط به اظهارنظر آقای طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی است.

در مصاحبه نماینده اصفهان با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کار ایران(ایلنا) که خود ایشان نیز اذعان دارد بی کم و کاست فایل صوتی ایشان پیاده شده و با متن آن هیچ مشکلی ندارند! آقای طغیانی در خصوص اثرات و تبعات حذف ارز ترجیحی (ارز ۴۲۰۰ تومانی) و سیاست هایی که نظام برای کم اثر کردن تبعات ناشی از اجرای این تصمیم دارد با برشمردن چهار سیاستی که باید اجرا شود، می‌گوید: "با اجرای این سیاست ها ضربه ای که به زندگی مردم می خورد ملایم تر می شود"

یعنی ایشان معتقدند این ضربه با اجرای چنین سیاستی به هر حال به زندگی مردم وارد خواهد شد اما ملایم‌بودن این ضربه منوط به اجرای درست ۴ سیاستی است که به آن اشاره دارد.

براساس این گفت‌وگو و آنچه در متن مصاحبه آمده است ایلنا مبادرت به انتخاب این تیتر "تلاش کنیم ضربه‌ای که به زندگی مردم وارد می‌شود، ملایم‌تر شود" به عنوان یکی از تیترهای این گفت‌وگو نمود.

اما شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال عنوان انتخابی ایلنا را اینگونه تغییر داد " باید تلاش کنیم ضربه ملایمی به زندگی مردم وارد شود"

نماینده محترم بی آنکه مقایسه درستی بین آنچه تیتر انتخابی ایلنا بوده و آنچه که برداشت شبکه ایران اینترنشنال بوده است، یک رسانه داخلی را که با رعایت چارچوب‌ها به وظایف حرفه‌ای خود عمل می‌کند را با شبکه‌ای ماهواره‌ای مقایسه نموده است.

خطاب ما به این نماینده محترم و همه آنهایی که دیگران را اینگونه قضاوت می‌کنند آن است که اگر نحوه اظهارنظر در مسائل حساس و مهم کشور را هنوز نیاموخته‌اید چرا بار بی‌توجهی و احیاناً کم‌اطلاعی خود را به دوش دیگران می‌اندازید و برای شانه خالی کردن از مسئولیت‌ها، به غلط و از روی بی‌انصافی انگشت اتهام را به سوی دیگران می‌گیرید؟

فایل صوتی مربوط به این گفت‌وگو نیز نزد خبرگزاری محفوظ است و چندین و چند بار مراجعه به گفت‌وگوی مورد اشاره بیانگر این واقعیت است که دخل و تصرفی در این مصاحبه انجام نشده است و ایلنا رعایت کامل امانت در انتشار آن را معمول داشته است.

در پایان به این نماینده محترم توصیه می‌کنیم قبل از اتهام‌زنی و نسبت‌های دروغ دادن به دیگران و فرار از زیر بار مسولیت‌ها با کمی تامل و تحقیق، هم در شأن جایگاه مسئولان جمهوری اسلامی رفتار کنند و حرمت این جایگاه را پاس دارند و هم با فاصله گرفتن از عوام‌فریبی بیش از این اعتماد عمومی را خدشه‌دار نکنند البته اگر هنوز اعتمادی باقی مانده باشد.

نمایندگان در شأن جایگاه مسئولان جمهوری اسلامی رفتار کنند

نمایندگان در شأن جایگاه مسئولان جمهوری اسلامی رفتار کنند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز