خبرگزاری کار ایران

دادستان شهرستان شهرری در گفت‌وگو با ایلنا:

حقوقدانان آزادی‌خواه در پیگیری محاکمه عاملان ترور سردار سلیمانی کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۶۴۱

دادستان شهرستان شهرری گفت: تمام حقوقدانان آزادی‌خواه فارغ از هر دین و گرایشی وظیفه دارند کمک کنند تا چنین جنایت جنگی تبیین شود و عاملان آن تحت تعقیب بین المللی قرار بگیرند زیرا تمام معاهدات بین المللی با این حرکت مذبوحانه دشمن و در راس آن ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا مخالف است. وقتی یک فردی میهمان یک کشور خارجی است باید از لحاظ دیپلماسی حمایت‌های لازم صورت بگیرد و جان او حفظ شود.

غلامرضا نوفرستی در حاشیه برگزاری همایش بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به لزوم توجه به مکتب شهید سلیمانی گفت: عزت برای خداست و خداوند بر هر کسی که در راه او قدم برمی‌دارد این عزت را به او می‌دهد و امروز شاهد هستیم که دوست و دشمن به جایگاه و مقام شهید سلیمانی احترام می‌گذارند و با احترام از او یاد می‌کنند و نام می‌برند.

وی ادامه داد: وظیفه همه ماست که مفاهیم مکتب شهید سلیمانی را فرا بگیریم و آن را به نسل جوان منتقل کنیم و شاخص‌هایی که باعث شد یک شخص تبدیل به یک شخصیت و مکتب بشود را استخراج و تبیین کنیم و به نسل بعد منتقل کنیم.

نوفرستی ادامه داد: مهمترین شاخص در زندگی شهید سلیمانی این بود که انسان باید در ابتدا اول از خدا بترسد و اگر همه کارها را با محوریت خدا انجام بدهد دیگر از هیچ شخصی نمی‌ترسد و دلیل اینکه شهید سلیمانی بی‌محابا به لشکر دشمن می زد این بود که از خدا ترسیده است و به جایگاه بزرگی رسیده است.

وی با اشاره به پیگیری محاکمه و مجازات مسببین عملیات تروریستی منجر به شهادت شهید سلیمانی گفت: تمام حقوقدانان آزادی‌خواه فارغ از هر دین و گرایشی وظیفه دارند کمک کنند تا چنین جنایت جنگی تبیین شود و عاملان آن تحت تعقیب بین المللی قرار بگیرند زیرا  تمام معاهدات بین المللی با این حرکت مذبوحانه دشمن و در راس آن ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا مخالف است. وقتی یک فردی میهمان یک کشور خارجی است باید  از لحاظ دیپلماسی حمایت‌های لازم صورت بگیرد و جان او حفظ شود.

نوفرستی ادامه داد: ‌ترامپ به عنوان دشمن مشترک مردم ایران و عراق چنین عملیات تروریستی را طراحی کرد و این اقدام مذبوحانه را ا نجام داد و همه حقوقدان‌های دنیا باید کمک کنند تا  این جنایت به عنوان جنایتکار جنگی تحت تعقیب قرار بگیرند.

وی همچنین با اشاره به لزوم  توجه به تولید و اشتغال در تهران بخصوص منطقه شهرری گفت: شهرک‌های صنعتی هر کدام یک تعریف مشخصی دارند بعضی از این شهرک‌ها صنفی و  خدماتی هستند و مفهوم آن این است که باید یک واحد آلاینده از داخل شهر خارج شود و در این شهرک‌ها مستقر شود متاسفانه برخی از این شهرک‌ها از آ‌ن فلسفه وجودی که داشتند خارج شدند و واحد صنفی خدماتی تبدیل به انبار شده است. یعنی نه تنها آ‌نجا تولیدی انجام نمی‌شود و اشتغالی صورت نمی‌گیرد بلکه تبدیل به محلی برای دپوی کالا و احتکار شده است. بنابراین ما در دستور کار داریم که عملکرد شهرک‌ها بر اساس دستورالعمل و شرح وظایفی باشد که برای آنها تعریف شده است و اگر هم برای دپوی کالا استفاده می‌شوند باید وضعیت آنها ثبت شود و کالاها در سامانه تجارت ثبت شده باشند.

دادستان شهرری ادامه داد: ما همه حمایت خود را از واحدهای خرد تولیدی و واحدهای کوچک تولیدی انجام می‌دهیم زیرا ۸۵ درصد واحدهای تولیدی کشور واحدهای تولیدی کوچک هستند که حمایت‌های لازم از آنها انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: به طور مثال واحدهای تولیدی که در بخش پلاستیک فعالیت می‌کنند در بخش مواد اولیه و تامین مواد اولیه از پتروشیمی با مشکل مواجه هستند مثلا کمترین میزان خرید مواد از پتروشیمی‌ها ۲۲ تن است اما بسیاری از این کارگاه‌های تولیدی نه از لحاظ مالی توان این را دارند که این میزان مواد را از پتروشیمی بخرند و نه فضایی برای نگهداری آن ندارند لذا ما انبارهایی را که به صورت  غیر قانونی فعالیت می‌کردند را توقیف کردیم و آن را بر اساس حکم قانون بین تولیدکنندگان توزیع کردیم.

نوفرستی ادامه داد: در آخرین بازدیدی که داشتیم سه انبار دپوی غیرقانونی کالا را که اقدام به نگهداری بیش از ۱۵۰۰ تن مواد پتروشیمی به صورت احتکار  کرده بودند را به دلیل اینکه  برابر با عرضه خارج از شبکه بود را توقیف کردیم و این مواد اولیه را بعد از راستی‌آزمایی از تولیدکنندگان بر اساس نیازشان در اختیارشان قرار دادیم.

وی ادامه داد: وقتی یک واحد تولیدی مواد اولیه را گران می‌خرد مجبور است محصول نهایی را گران بفروشد و کالا نگران به دست خریدار می‌رسد. امروز به صورت میانگین بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان بین بورس و بازار تفاوت قیمت مواد پتروشیمی است تا به دست تولیدکننده برسد. لذا اتحادیه را ملزم کردیم تا شرکت تعاونی تشکیل بدهد و مواد اولیه را خریداری بکند و آن میزانی که هر واحد تولیدی نیاز دارد به صورت عادلانه در اختیارش قرار بدهد. وظیفه اتحادیه حمایت از اعضا است و ما نیز از واحدهای تولیدی حمایت می‌کنیم.

دادستان شهرری با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت:‌ ما هر کجا تخلفی گزارش شود رصد می‌کنیم و از مردم نیز می‌خواهیم که هر جا که تخلفی دیدند بدون آنکه بخواهند هویت‌شان فاش شود از طریق سامانه سجام آن را به ما اعلام کنند و هر گزارشی به دست ما برسد به آن رسیدگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: تنظیم بازار جزو وظایف جدی ما است و ما کارگروه‌هایی را با حضور تعزیرات و نهادهای دیگر برای کنترل بازار تشکیل داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز