خبرگزاری کار ایران

واکنش بهاروند به بیانیه انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۶۰۶

سفیر کشورمان در انگلیس با انتشار پستی در اینستاگرام به به بیانیه انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، محسن بهاروند در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

باعث تاسف است که بعضی از کشورهای عربی آغوش باز ایران برای مذاکره، مفاهمه و سیاست همسایگی محترمانه را نادیده گرفته و در لندن علیه ایران بزرگ و مقتدر بیانیه صادر می کنند. راه امنیت، دوستی و سعادت منطقه نه از لندن که از تهران و با مشارکت همه کشورهای منطقه می گذرد. آنها و انگلیس از ایران خواسته اند که آخرین فرصت را غنیمت بشمارد و توافق هسته ای را پیش ببرد، در امور دیگران دخالت نکند، فعالیتهای مخرب نداشته باشد … و سخنان کلی و مبهم از این دست.

ایران سالها است که همین درخواستها را از این کشورها و کشور انگلیس دارد. بنظر من اول باید نشست و بر اساس واقعیت روی زمین حساب کرد چه کسانی بیشترین دخالت بیجا و فعالیت مخرب در منطقه ما دارند. ما در کنار این خواسته دست دوستی خود را بسوی همسایگان دراز کرده و از آنها دعوت کرده ایم به گفتگوهای سازنده بنشینیم تا این توقعات متقابل روشن و در یک چارچوب دیپلماتیک مشخص قرار گیرد و بتوان آنها را با تشریک مساعی و بشکل مسالمت آمیز حل و فصل کرد. اما انگار سیاست و توانایی عده ای فقط فرار از تعامل معنی دار و فاصله از دوستان واقعی و برادران دینی و طرح سخنان کلی، مبهم و غیر دیپلماتیک در سایه تفرقه افکنان و سود جویان است.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه انگلیس و وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس پس از دیدار روز گذشته خود در انگلیس،  بیانیه‌ای  در مورد مسائل متعدد امنیتی، از جمله ایران، منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار یمن، بحران افغانستان و «فعالیت منطقه‌ای» ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیران خارجه انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه مدعی شدند: مذاکرات وین با هدف احیای برجام «آخرین فرصت» برای بازگرداندن امنیت به منطقه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها است. ایران برای مقابله با بحران در منطقه باید این فرصت را غنیمت بداند و از آن استفاده کند. ایران باید علاوه بر این به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همسایگان خود احترام بگذارد و حمایت از گروه‌های نظامی را کنار بگذارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز