خبرگزاری کار ایران

اولیانوف:

مواضع سه کشور اروپایی عضو برجام، غافلگیرکننده است/ ارائه مکتوب پیشنهادات ایران، گامی رو به جلو است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۳۰۰

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت که مواضع سه کشور اروپایی عضو برجام، غافلگیرکننده است. انگار اولین بار است که پای میز مذاکره می‌نشینند.

به گزارش ایلنا، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت که مواضع سه کشور اروپایی عضو برجام، غافلگیرکننده است. انگار اولین بار است که پای میز مذاکره می‌نشینند.

میخائیل اولیانوف  گفت: «آنها تمایل به اتخاذ مواضع غیرمنطقی دارند. در نشستی در میان نمایندگان روسیه، آمریکا و چین، به صراحت گفتم که ما عملاً نمی‌فهمیم اروپایی‌ها چه می‌گویند. مواضع آنها غیرسازنده و مخرب است. درک ما از مذاکره و دیپلماسی با آنها متفاوت است. ما چنین دیدگاه‌هایی را غیرسازنده می‌دانیم».

اولیانوف گفت: «همکاران ایرانی ما خواسته‌های خود را نسبتاً شفاف مطرح کرده و پیشنهادات خود را به صورت مکتوب ارائه کرده‌اند. از دیدگاه روسیه، این یک گام رو به جلو است، زیرا در پایان شش دور قبلی مذاکرات، نه یک توافق مکتوب و نه اجماع رسمی حاصل شد».

نماینده روسیه در مذاکرات وین همچنین تاکید کرد که مقامات آمریکایی اجازه رایزنی‌هایی که ایران در آن حضور دارد را ندارند و دلیل آن کاملاً روشن است. طرف ایرانی معتقد است که آمریکایی‌ها با خروج از برجام اشتباه کردند.

وی با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک که نام رسمی توافق هسته‌ای است، گفت: «بنابراین مذاکره و رایزنی مستقیم با هیأت آمریکایی به هیچ وجه در دستور کار نیست. بهترین راه حل این است که توافق نهایی در پارلمان کشورهای شرکت‌کننده به تصویب برسد. با این حال، بعید است که این کار آسانی برای ایالات متحده باشد، زیرا نه مجلس نمایندگان و نه سنا به تصویب چنین توافقی رأی مثبت نخواهند داد. بنابراین، می‌توانیم به توافقات سیاسی مانند گذشته فکر کنیم».

وی افزود: دولت ایالات متحده تنها می‌تواند برای خود صحبت کند، نه کل تشکیلات سیاسی در کشور. نمی‌تواند پیش‌بینی کند که در آینده چه اتفاقی می‌افتد. این یک واقعیت بسیار تأسف‌بار برای ما است». اولیانوف همچنین از کمپین موسوم به «فشار حداکثری» واشنگتن علیه ایران انتقاد کرد و گفت: «این رویکرد کاملاً غیرسازنده بوده و بر رنج ملت ایران افزوده و منجر به مشکلات و بحران‌های انسانی شده است، اما نتیجه مثبتی نداشته است». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز