خبرگزاری کار ایران

عصر امروز انجام شد؛

گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و روسیه در مورد مذاکرات جاری «وین»

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۴۴۴

وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوهای وین رایزنی و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «سرگئی لاورف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوهای وین رایزنی و تبادل‌نظر کردند.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این‌ گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبیین مواضع ایران، خواستار جدیت هرچه بیشتر طرف غربی و ابتکار عمل طرف‌ها در این مذاکرات شد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ارزیابی مثبت از سفر معاون وزیر امور خارجه کشورمان به مسکو، گفت: در مورد اقداماتی که طرفین باید انجام بدهند و ترتیبات اجرایی آنها در وین هیات‌های دوکشور در حال همکاری جدی هستند.

سرگئی لاورف با اشاره به این که همواره بر این نکته تاکید شده است که تمام تحریم‌های غیرقانونی و مغایر با برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل باید برداشته شود، افزود: همواره تلاش ما بر این بوده است که آمریکایی‌ها تمام قوانین خود را با مقررات برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل هماهنگ‌سازی کنند.

وزیر خارجه روسیه در این گفت‌وگو، سازندگی و خلاقیت دیپلماتیک طرف‌ها همراه با صبر و حوصله برای هماهنگی بیشتر را، رمز موفقیت این مرحله از مذاکرات برای طرفین خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز