خبرگزاری کار ایران

شهوت دیده شدن یا پاس گل به دشمن/ آیا اراده‌ای برای دعوت عباسی به سکوت وجود ندارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۸۰۷

سخنان دشمن‌پسند نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی که تازگی هم ندارد در آستانه مذاکرت وین موجب شده تا این سوال در اذهان ایجاد شود که آیا قرار نیست از طیف نزدیک به جریان اصولگرا و مسئولان بالادستی وی در این برهه حساس دعوت به سکوت شود؟

به گزارش ایلنا، اگرچه جانشینش در سازمان انرژی اتمی او را به رعایت ادب دعوت کرد اما گویا نیاز دارد که به «سکوت» دعوت شود! چراکه با اظهارنظرهای عجیب گاه و بی‌گاه خود ید طولایی در گزک دادن به دست دشمنان نظام دارد.

صحبت از فریدون عباسی است، نماینده کنونی کازرون و رئیس سازمان انرژی اتمی دولت احمدی‌نژاد، او در سال‌های دوری از مسئولیت‌های اجرایی به بیان نسبت‌های دروغ و ناروا به علی‌اکبر صالحی و محمدجواد ظریف مشغول بود؛ اما حالا که نمایندگی مردم کازرون در مجلس را برعهده دارد، در سمت جدید نیز دست از اظهارات خاص خود برنداشته و همچنان تیتر اخبار و منبع تحلیل‌های رسانه‌های معاند نظام قرار می‌گیرد.  

سخنان دشمن‌پسند نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی اما به این جملات ختم نمی‌شود؛ او که در ستایش بعد فنی حادثه تروریستی نظنز از سوی اسرائیل از جلمه غیرمنتظره «طراحی دشمن خیلی قشنگ بود» استفاده کرد، در جای دیگری نیز گفته بود از مذاکره به نتیجه نمی‌رسیم و تنها راه، فشردن گلوی رژیم صهیونیستی است.

​ ما از آنچه دشمن فکر می‌کند خطرناک‌تریم

عباسی که دربیان اینگونه اظهار نظرها در دوره‌های مختلف سابقه جالب توجهی دارد، ۱۱ سال قبل در سال ۸۹ و در مصاحبه‌ای که در آستانه چهلم شهید شهریاری انجام شد، گفت: «باید بگویم آنچه ما را در برابر خارجی‌ها خطرناک نشان می‌دهد، این است که ما بسیار خطرناک‌تر از آنچه آنها می‌گویند، هستیم.» جمله‌ای که مشخص نشد با چه منطور یا هدفی بیان شده است.

 ایران مجبور بوده به آژانس دروغ هم بگوید

گاهی اوقات اطلاعات غلطی را به آژانس منتقل می‌کردیم، گاهی خودمان را ضعیف و گاهی نیز قوی‌تر از آنچه واقعا بودیم جلوه داده‌ایم

فریدون عباسی همچنین در مصاحبه با روزنامه سعودی و عرب زبان الحیات- چاپ لندن- که در حاشیه نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین صورت پذیرفته بود ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران در «برخی از مواقع اطلاعات نادرستی» را در اختیار آژانس قرار داده است.

اظهاراتی که حتی واکنش تند روزنامه کیهان را به همراه داشت و حسین شریعتمداری سردبیر این نشریه در یادداشت خود نوشته بود که با توجه به اظهارات آقای عباسی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خود حق می‌دهد که بگوید از کجا معلوم اطلاعاتی که الان می‌دهید نادرست و گمراه‌کننده نیست؟

مدیرمسئول روزنامه کیهان همچنین اظهارات عباسی را «نسنجیده»، «غیر واقعی» و «خطای فاحش» دانسته که به گفته وی «هدیه‌ای به دشمنان» جمهوری اسلامی است. 

شریعتمداری البته به این اکتفا نکرد و با ابراز نگرانی از بازتاب جهانی سخنان عباسی که آن روزها ریاست سازمان انرژی را برعهده داشت، پرسیده بود: «جناب دکتر عباسی از طرح این ادعا چه انگیزه‌ای داشته است؟»

علیرغم این اظهارنظرهای عجیب و شاذ که همواره بازتاب‌های گسترده جهانی دارد، کسی تاکنون عباسی را توصیه و تشویق به سکوت نکرده است، البته او همواره در نقد سیاست‌های دولت روحانی و شخص محمدجواد ظریف سخن می‌گفت و معمولا انتقاداتش به عنوان اظهارات کارشناسی و ادله‌ای متقن در رسانه‌های جریان محافظه‌کار و اصولگرایان بازتاب داشت؛ عادت کرده است گاه گاهی پاس گلی هم به رسانه‌های غربی بدهد و با اظهارنظرهایی هزینه‌ساز برای نظام ادعاهایی را مطرح کند که توجیه و تکذیب آن با توجه به جایگاه سیاسی و نزدیکی‌اش به حاکمیت سخت و دشوار باشد.

او در تازه‌ترین سخنان خود در سالگرد ترور شهید فخری‌زاده، با وارد کردن اتهامی عجیب به این شهید بار دیگر خود را به صدر اخبار رسانه‌های غربی و معاند رساند.

«تحفظ ما درباره سلاح هسته‌ای بر اساس فتوای صریح رهبر معظم انقلاب بر حرمت سلاح هسته‌ای کاملاً مشخص است. منتها فخری‌زاده این سیستم را ایجاد کرده بود و مسأله‌اش هم فقط دفاع از کشور خودمان نبود. زیرا کشور ما پشتیبان جبهه مقاومت است و وقتی شما وارد این مسائل بشوید، صهیونیست‌ها حساس می‌شوند. فقط هم آقای فخری‌زاده نبود. مدیران دیگر مجموعه ما هستند که این خصوصیات را دارند. دشمن تشخیص داد که آقای فخری‌زاده شاخصه‌ای دارد که باید حذف فیزیکی بشود. دنبال دیگران هم هستند و هر وقت دستشان برسد و اولویت پیدا کنند، نفرات ما را حذف می‌کنند.»

اظهاراتی که البته روز گذشته با انتشار یک توییت در حساب کاربری خود آن را به صورت غیرمستقیم تکذیب کرد و نوشت: «دروغگویی رسانه‌های معاند برای همه آشکار است. آن چیزی که دشمن را می‌ترساند و باعث ترور ‎شهید فخری‌زاده شد، ایجاد سیستم هوشمند و دانش‌بنیان بکارگیری نخبگان در حل مشکلات و خودکفائی کشور است.‎

معیشت امروز مردم، توسط شیطان بزرگ هدف‌گیری شده است. نخبگان با علم خود و مردم با صبر توام با امید از دستاوردها دفاع کرده و با ‎جهش تولید، در اقتصاد مهاجم خواهند بود.‎»

با این حال هنوز مشخص نیست او از طرح چنین سخنانی آن هم در فاصله سه روز تا آغاز دوره تازه مذاکرات با طرف‌های عضو برجام که به نوعی نخستین دور مذاکرات از زمان آغاز به کار دولت سید ابراهیم رئیسی است، چه هدف یا اهدافی را دنبال می‌کند؟ آیا می‌توان این اظهارات را گامی در جهت برهم زدن میز مذاکرات و هزینه تراشی برای دولت انقلابی دانست؟ یا او تصور کرده بیان چنین مطالبی در این برهه زمانی کمکی به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در وین خواهد کرد؟

انتهای پیام/
فاطمه کلانتری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز