خبرگزاری کار ایران

در دیدار عباس خامه یار با رئیس جدید دانشگاه لبنان مطرح شد؛

گسترش همکاری‌های دانشگاهی ایران و لبنان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۱۸۲

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، با بسام بدران، رئیس دانشگاه لبنان دیدار و در زمینه همکاری های دوجانبه و مشترک گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در پی انتصاب اخیر دکتر بسام بدران به عنوان رئیس دانشگاه جدید لبنان، دکتر عباس خامه یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور، با وی دیدار و در زمینه همکاری های دوجانبه و مشترک گفتگو کرد.

در این دیدار که در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، بر توسعه همکاری های علمی و پژوهشی میان دانشگاه های ایران و دانشگاه لبنان تاکید شد.

دو طرف در این دیدار درباره راه های گسترش همکاری علمی و دانشگاهی بین دانشگاه های ایران و دانشگاه لبنان بحث و تبادل نظر کردند.

خامه یار ضمن تبریک انتصاب آقای بدران به عنوان رئیس دانشگاه لبنان، بر اهمیت تسریع در اجرای تفاهم نامه های همکاری مشترک میان دانشگاه لبنان و دانشگاه های اصفهان، امیرکبیر، فردوسی و دیگر دانشگاه های ایرانی تاکید کرد.

خامه یار  در این دیدار ضمن تشکر از مدیریت پیشین دانشگاه بر ضرورت توسعه و گسترش بخش زبان و ادبیات فارسی تأکید کرد .وی همچنین از انتشار مجدد دوفصلنامه پژوهشی "الدراسات الأدبیة" به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در بیروت گفت، و چند نسخه از شماره جدید مجله را به آقای بدران تقدیم کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه، از رئیس دانشگاه لبنان برای سفر به ایران، جهت گفتگو ورایزنی با مسئولان دانشگاهی دعوت به عمل آورد.

بدران نیز ضمن تشکر از رایزن فرهنگی کشورمان، بر ضرورت گسترش همکاری میان دانشگاه لبنان و دانشگاه های ایرانی تاکید کرد و اعلام کرد که پس تصدی پست ریاست دانشگاه، آقای د. رامی الطویل را مسئول اجرایی کردن تفاهم نامه های امضا شده میان این دانشگاه لبنان و دانشگاه های ایرانی انتخاب کرده است.

بسام بدران با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های دوجانبه ای با محوریت تولید محتوا و انتشار حداکثری، به اهمیت برگزاری های هم اندیشی و کنفرانس های علمی مشترک میان دانشگاه لبنان و سایر دانشگاه ایران اشاره کرد و اظهار داشت که در راستای توسعه همکاری های علمی با دانشگاه های ایرانی، طی ابلاغیه هایی دستور تدوین آیین نامه، و فراهم سازی زمینه برای همکاری در زمینه جذب و تبادل دانشجویان و اساتید در سال های آینده را صادر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه لبنان در پایان ضمن تشکر از دعوت خامه یار از وی برای سفر به ایران، قول داد به زودی و پس از بهبودی شرایط کرونایی به ایران سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز