خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران:

کارگزاران امت باید مواسات را از خودشان آغاز کنند/ بسیج تفکری است که اگر با عمل مجاهدانه گره بخورد معجزه می‌کند/ از مذاکره‌کنندگان می‌خواهیم ذره‌ای از زیاده خواهی آمریکا و اروپا کوتاه نیایند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۶۲۷

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: کارگزاران امت باید از خودشان مساوات را آغاز کنند و حال‌شان، حال مواسات باشد این سیره پیامبران و امامان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: وقتی مؤمنین برای شکاف طبقاتی قیام کنند عدالت و مواسات صورت می‌گیرد. کارگزاران امت باید از خودشان مواسات را آغاز کنند و حال‌شان، حال مساوات باشد این سیره پیامبران و امامان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در گذشت آیت الله مجتهد شبستری گفت: ایشان به تعبیر مقام معظم رهبری در خدمات اجتماعی و مدیریت حوزه در تهران و تبریز موفقیت داشتند. 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز تشکیل بسیج گفت: امام با قلم استوار از حضور بسیج پرده برداری کردند. بسیج طلاب از مولود پیام امام است، در نگاه امام تفکر بسیج موجب دور شدن دشمن از کشور می‌شود. در نگاه مقام معظم رهبری هم این نگاه وجود دارد که تفکر بسیجی هرجا باشد پیروزی و موفقیت به همراه می آورد. تفکر بسیجی جنس، زمان و مرز نمی‌شناسد.

وی افزود:  بسیج یک حرکت احساسی نیست و دارای عقبه عمیق است. کتاب بسیج قرآن کریم و سندش نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است. بسیج تفکری است که اگر با عمل مجاهدانه گره بخورد معجزه می‌کند و مواسات به وجود می‌آورد.  این تفکر وقتی به میدان‌ها می‌آید شعار ما می‌توانیم می‌شود که عامل موفقیت و پیشبرد جامعه است.

حاج علی‌اکبری گفت: یک دولت مردمی را تجربه می‌کنیم که در شرایط بسیار سختی زمام جامعه را در دست گرفت که با روحیه انقلابی کارها را پیش ببرد‌ و با روحیه جوانگرایی و تفکر بسیجی در همین ۳ماه کارها را پیش‌برد. شما مسئله بنزین را مشاهده کردید، شما اجلاس شانگهای را دیدید و حالا هم برای استیفای حقوق ملت ایران آماده می‌شود. این‌ها امید را به مردم بازگردانده است.

وی ادامه داد: از مذاکره‌کنندگان ارجمندی که آماده می‌شوند وارد مذاکرات ۸ آذر شوند می‌خواهیم ذره‌ای از زیاده خواهی آمریکا و اروپا کوتاه نیایند و به بهانه های آژانس توجه نکنند و با صلابت مذاکره کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: خوشبختانه همین تفکر بسیجی را در مدیریت قوه قضائیه مشاهده می‌‌کنید، از آن سو تدبیر علوی را در دولت و از این سو شمشیر علوی را در قوه قضاییه می‌بینیم. الحمدالله عقلانیت را در مجلس انقلابی مشاهده می‌کنیم، قانون لغو اقدام راهبری، جمعیت و مسکن نمونه‌ای از عقلانیت است. 

 وی ادامه داد: بعد از جلسه مقام معظم رهبری با نخبگان چه حال و هوای خوبی در کشور شکل گرفت که حاصل همین تفکر بسیجی است .بنابراین اگر تفکر بسیجی در نخبگان جامعه محقق شود شاهد شکستن مرزهای علمی خواهیم بود. هرجا تفکر بسیجی در عرصه نخبگانی پدید آمد چه علمی‌های را برای ما فراهم کرد.

حاج علی‌اکبری خاطر نشان کرد: در منطقه مقاومت هم امتداد تفکر بسیجی را مشاهده می‌کنید، برادران و خواهران شما در منطقه مقاومت در لبنان حزب‌الله، در فلسطین جهاد و حماس، در عراق حشد الشعبی، در یمن انصارالله را می‌بینید و این یعنی تنگ کردن فضا برای ابر استکبار غرب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز