خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ترکیه:

در سفر رئیس‌جمهور ترکیه به تهران، نقشه راه همکاری‌های بلند مدت دو کشور امضا خواهد شد/ روابط تهران و آنکارا تاریخی، دوستانه و باثبات است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۹۳۷

وزیر امو رخارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ترکیه گفت: مقرر شد در سفر آقای اردوغان نقشه راه همکاری‌های بلند مدت دو کشور را نهایی کنیم و در حضور روسای جمهور دو کشور به امضا برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با مولود چاووش اوغلو گفت: ما امروز گفت‌وگوهای مفید و مهمی در خصوص توسعه مناسبات دو کشور داشتیم.

وی افزود: مقرر شد در سفر آقای اردوغان نقشه راه همکاری‌های بلند مدت دو کشور را نهایی کنیم و در حضور روسای جمهور دو کشور به امضا برسد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در خصوص مسائل منطقه‌ای، ضرورت توسعه ثبات امنیت و آسایش در غرب آسیا، سیاست همسایگی دو کشور و افغانستان بحث کردیم.

وی تاکید کرد : خوشبختانه دولت‌های ایران و ترکیه عملگرا هستیم و آماده هستیم هرگونه موانع احتمالی را بر طرف کنیم.

وزیر امورخارجه کشورمان افزود: در مذاکرات امروز درباره  سرمایه گذاری متقابل، فعالیت بخش خصوصی صحبت کردیم که مشخص شد موانع احتمالی زیادی وجور ندارد.

وی افزود: مایلم تاکید کنم روابط دو کشور تاریخی، دوستانه و با ثبات است . در توسعه همکاری های اقتصادی ،تجاری ،انرژی و  تسهیل تردید ترانزیت و موضوعات کشوری صحبت کردیم و مشخص شد موانع جدی را مشاهده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: روابط دو کشور در ۲سال گدشته متاثر شرایط کرونایی حاکم بر جهان است و با مواردی رو به رو بود که با کمال خرسندی اعلام می‌کنم سطح تجاری خودمان حفظ کردیم و در خصوص صیانت از محیط زیست و طرح های آن گفت‌وگوهایی انجام دادیم.

امیرعبداللهیان گفت: در موضوعات منطقه‌ای اتفاق نظرهایی را داشتیم.  امیدواریم جنگ یمن هرچه زودتر تمام شود. در موضوع لبنان ما رفتارهای دیپلماتیک را پیگیری می‌کنیم. ما ترور نخست وزیر عراق را محکوم می‌کنیم، از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان استقبال می‌کنیم و امروز هم نماینده ایران به این کشور سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز