خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی:

کارشناسان رسمی نخبگان و متخصصان حوزه‌های خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۲۸۲

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با تاکید بر حساسیت قضاوت کارشناسان رسمی افزود: کارشناس رسمی به عنوان متخصص به نوعی قضاوت می‌کنند و با انجام کار کارشناسی عضو خانواده تحقق عدالت می‌شوند که شوخی بردار نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی درنشست کارآموزان کارشناسان رسمی استان تهران که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، با اشاره به جذب ١١٠٠ کارشناس رسمی، اظهار کرد: فرایندهای جذب کارشناسان رسمی زمانبر است و استعلام‌های متعددی باید انجام شود.

وی ادامه داد: کارشناسان رسمی نخبگان و متخصصان حوزه‌های خود هستند اما شئونات کارشناسی رسمی دادگستری متفاوت است و باید دوره کارشناسی را جدی بگیرند و در دوران کارآموزی مشورت را اصل انجام امور کارشناسی قرار دهند.

بهادری جهرمی با تاکید بر حساسیت قضاوت کارشناسان رسمی افزود: کارشناس رسمی به عنوان متخصص به نوعی قضاوت می‌کنند و با انجام کار کارشناسی عضو خانواده تحقق عدالت می‌شوند که شوخی بردار نیست.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: عملکرد نادرست یک کارشناس رسمی و خطای این افراد به پای دستگاه قضایی نوشته می‌شود و  در تحقق عدالت تاثیر می‌گذارد.

بهادری جهرمی بیان کرد: کارشناسان رسمی علاوه بر ارائه مشاوره صحیح به قاضی باید سنگ صبور طرفین دعوا باشند و صبورانه به دو طرفین مشاوره صحیح بدهند هرچند ممکن است طرفین دعوا در شرایط مناسبی نباشند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ارائه مشاوره صحیح به قاضی و طرفین دعوا را شرط لازم برای امر کارشناسی دانست و گفت: کارشناسان باید پا به پای تحقق عدالت، احساس عدالت در جامعه را محقق کنند.

وی با اشاره به جذب کارآموزان کارشناسان رسمی استان تهران افزود: آزمون کارشناسی رسمی که قرار بود در سال ٩٨ برگزار شد به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا در سال ٩٩ برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز