خبرگزاری کار ایران

متانی در گفت‌وگو با ایلنا:

برکناری ۴ مدیر، پایان حادثه خودسوزی فرزند شهید نیست/ تا محکومیت تمام عوامل دخیل در فوت فرزند شهید برازیده ایستاده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۳۲۹

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی در واکنش به فوت یکی از فرزندان شهدا در اثر خودسوزی، گفت: بنیاد شهید باید مشخص کند چنددرصد از کارکنان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران از رزمندگان و جانبازان و آزادگان وخانواده شهدا هستند؟ چه مدیران فعلی چه آن‌هایی که از قبل در این مسند بوده‌اند همه در این اتفاق مقصر هستند و باید محاکمه شوند.

علیرضا متانی دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی و رییس و سخنگوی جبهه متحد مستقلین ایران در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن تسلیت به خانواده شهید برازیده که پسرشان با سه فرزند در ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰ بر اثر بیکاری و عدم اشتغال، دست به خودسوزی در مقابل ساختمان بنیاد شهید زد و جانش را از دست داد، اظهار داشت: بنده به‌عنوان نماینده حزب تا آخرین نفسی که در جان دارم، پیگیر این مسئله خواهم بود و دیگر از پیگیری حقوق ایثارگران که از فرزندان برومند و انقلابی این مردم و انقلاب هستند، کوتاه نخواهیم آمد.

وی ضمن محکومیت شدید این مسئله خطاب به رییس بنیاد شهید گفت: آقای قاضی‌زاده آیا شما وظایف بنیاد شهید را می‌دانید؟ آیا در خصوص حمایت‌هایی که باید از خانواده‌های شهدا و ایثارگران انجام شود، مطلعید؟ بنیاد باید مشخص کند چنددرصد از کارکنان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران از رزمندگان و جانبازان و آزادگان و خانواده شهدا هستند. چه مدیران فعلی چه آن‌هایی که از قبل در این مسند بوده‌اند همه در این اتفاق مقصر هستند و باید محاکمه شوند.

وی همچنین با ابراز تاسف از این‌ موضوع گفت: جناب آقای رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران از شما می‌خواهیم به قول‌هایی که به ایثارگران و مردم داده‌اید در مورد مبارزه بی‌امان با فساد و فامیل‌سالاری عمل کنید. نه‌تنها آقای قاضی‌زاده که آقای اوحدی و تمام مسئولانی که از پیش.تر در این مسئولیت بوده‌اند، باید پاسخ‌گوی این مسئله باشند. با عزل چند مدیر این اتفاق به پایان نمی‌رسد. پسر شهید برازیده چهل سال داشت یعنی سالیان زیادی خواسته‌اش بی‌پاسخ مانده است. او چیز زیادی نمی‌خواست تنها یک شغلی که بتواند به امرار معاش خانواده‌اش بپردازد آیا بنیاد شهید همین یک‌قلم را هم نمی‌توانست در حق فرزند این شهید انجام دهد؟

متانی تاکید کرد: درحالی‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جدید را با کرامت و گرامی‌داشت یاد شهدا و ایثارگران آغاز کردند، حمایتی از سوی بنیاد شهید از این عزیزان صورت نگرفت. مگر خانواده ایثارگران چه می‌خواهند؟!

وی در پاسخ به این‌که امتیازاتی برای خانواده شهدا و ایثارگران در نظر گرفته‌شده، اظهار داشت: ما حاضریم تمام امتیازاتی که می‌گویند را تحویل بدهیم اما آن‌ها یک لحظه حاضرند جای جانبازی که سی سال است روی تخت بیمارستان افتاده یا چهل‌ساله است مجروح شده یا پدر و مادری که فرزندان خود را در راه امام و انقلاب تقدیم کرده‌اند یا فرزندانی که بدون پدر بزرگ‌شده‌اند، بگذارند؟!

رییس جبهه متحد مسقلین ایران ادامه داد: کسانی هستند که از جنگ و ایثار و انقلاب به نفع مقاصد خودشان سوءاستفاده کرده‌اند، آن‌ها از ما نیستند. از حجت‌الاسلام اژه‌ای می‌خواهیم این افراد را معرفی کنند ما این افراد و تمام سواستفاده‌هایی که از نام شهدا کرده‌اند و باعث شدند جامعه به ما و خانواده‌های ایثارگران بدبین شود، محکوم می‌کنیم. قوه قضاییه باید به این مسئله ورود کند و با این عده برخورد کند.

وی در خصوص آقازاده‌هایی که از نام پدرشان برای مقاصد خود استفاده می‌کنند، گفت: ما این افراد را از خودمان نمی‌دانیم. این‌ها مخل آرامش مردم و جامعه را به سمت آشوب می‌برند. مردم بدانند که این‌ها از ما نیستند.

متانی تصریح کرد: طبق قانون شما وظیفه دارید از این خانواده شهدا که نظام و انقلاب مدیون آن‌هاست، حمایت کنید. خانواده‌هایی که از جان خود گذشتند و بدون هیچ چشم‌داشتی در این وضعیت اقتصادی زندگی می‌کنند. خط ما با کسانی که خوردند و بردند و با زدوبند صندلی کسب کردند جداست.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال تنها خواسته‌ی بود که فرزند این شهید ۸ سال دفاع مقدس داشت، تاکید کرد: ما تا آخرین نفس پای این قضیه هستیم، این مسئله بسیار دردآور است برای جامعه ما که شهادت را مقدس می‌شمارد.

وی ضمن ابراز تسلیت دوباره به مقام‌معظم رهبری و خانواده شهید برازیده گفت: مایه شرمندگی است، ما شرمنده‌ایم که زنده باشیم و تنها فرزند شما به‌خاطر کار از جان خود بگذرد. امثال این فرزند شهید و جانبازان و آزادگان و رزمندگان زیادند که در این شرایط با نجابت زندگی می‌کنند. ما تابع محض رهبری هستیم اما ایشان همیشه از خانواده شهدا و جانبازان تجلیل کردند. ما خواهان محکومیت نه‌تنها مدیران وقت بلکه مدیران قبلی هستیم چراکه این‌موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست. فرزند شهیدی که نظام و انقلاب مدیون اوست باعث شرم‌ساری است که برای احقاق حق خود و رسیدن صدایش به گوش مسئولان دست به خودسوزی بزند که پایانش مرگ است.

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس در زمینه حمایت از ایثارگران گفت: جناب آقای قالیباف این‌ها فرزندان کسانی هستند که هم‌رزم شما در میدان‌های جنگ بوده‌اند، چرا مجلس برای حمایت از ایثارگران ورود نمی‌کند؟!

وی با اشاره به ۳فرزند روح الله برازیده که حالا باید بدون پدر، بزرگ شوند، گفت: زمان جنگ ما دوشادوش هم حرکت کردیم اما سهم ما از رفاه اجتماعی فعلی جامعه امروز کجاست؟ باید دستگاه نظارتی وظیفه خود را شروع کند.

متانی خواستار رسیدگی به پرونده مدیران پرحاشیه‌ای شد که از نام شهدا بهره می‌برند و افزود: مسئولانی که حرف‌وحدیث زیادی در جامعه از آن‌ها به گوش می‌رسد، اگر اجازه ندهند که به کارنامه شان رسیدگی شود نقطه‌ی سیاهی در مدیریت کشور خواهد بود، قوه قضائیه بدون اغماض باید آن‌هایی که از ایثارگری خود به‌عنوان یک دیوار امنیت و حاشیه امنیت استفاده می‌کنند، شناسایی و با جدیت به این مسئله ورود کند. مسئولینی که از وظایف خود عدول می‌‌کنند از ایثارگران نیستند. آن‌هایی که مسئولیت اجتماعی خود را انجام نداده‌اند و امروز مسبب این وضعیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز