خبرگزاری کار ایران

نیک‌بین در تذکر شفاهی:

رتبه‌بندی معلمان یکی از راهبردی‌ترین موضوعات مجلس یازدهم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۲۲۷

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر ما نظام آموزشی کشور را درست مدیریت نکنیم در دانشگاه و صنعت و وقتی این دانش آموزان بزرگ شوند باید هزینه‌های بیشتری بدهیم، تصریح کرد که رتبه‌بندی معلمان یکی از مهمترین، اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین موضوعات در مجلس یازدهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد نیک‌بین در صحن علنی امروز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه در تذکر آئین‌نامه‌ای اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان یکی از مهمترین طرح‌های مجلس یازدهم است که در حال به بار نشستن است. تذکر من به اصل ۷۵ و ۸۵ و ۳ است. باید یک بار موضوع رتبه‌بندی دقیق و کامل بررسی شود. 

وی ادامه داد: رتبه‌بندی معلمان بار مالی دارد. در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ این موضوع بررسی کرده و موانع مالی آن هم برطرف خواهد شد. موضوع رتبه‌بندی معلمان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعات کشور است. اگر ما نظام آموزشی کشور را درست مدیریت نکنیم در دانشگاه و صنعت و وقتی این دانش آموزان بزرگ شوند باید هزینه‌های بیشتری بدهیم. 

نماینده کاشمر در مجلس بیان کرد: هم حمایت‌ها مالی و هم حمایت‌های معنوی باید از معلمان داشته باشیم و اگر این حمایت‌ها باشد نظام آموزشی ما درست می‌شود. مهمترین طرح مجلس یازدهم به جز طرح شفافیت آرا نمایندگان که به زودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد، طرح رتبه‌بندی معلمان است. 

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان یکی از مهمترین، اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین موضوعات در مجلس یازدهم است. باید تمام تلاش خود را بکنیم یک کار درست را در این مجلس به نام رتبه‌بندی انجام دهیم؛ زیرا ۱۴ و ۱۵ میلیون نفر دانش آموز و معلم با این موضوع درگیر هستند. 

وی افزود: اگر مربی و معلم درست تربیت شود و خوب تدریس کند می‌تواند این مشکلات را حل کند. معلمی که در اسنپ و تپسی کار می‌کند نمی‌تواند معلم خوبی باشد. حمایت باید تمام عیار باشد تا معلم بدون دغدغه به اموزش بپردازد. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در ادامه در پاسخ به این تذکر گفت: همه همکاران و مسئولین دلسوز به این توجه دارند که سرمایه کشور فرزندانی هستند که در آموزش و پرورش مشغول تعلیم و تربیت هستند. طبیعتا در آموزش و پرورش محور اساسی معلمان هستند. کسی به این مسئله شکی ندارد. این طرح برای معلمان است و اگر جلوی بخش‌های اداری به این جهت است که در قانون خدمات کشوری کارشان در حال انجام است. 

قالیباف گفت: ما مکلفیم که اصول قانون اساسی را رعایت کنیم. الان بار مالی حداقلی کاری که در کمیسیون انجام شده نسبت به پیشنهاد لایحه دولت افزایش داشته و باید مجلس تصمیم بگیرد؛ ما تنها یک طرح نداریم و مجلس تمام طرح‌های که می‌آورد مهم است و توجه به معلمان از اساسی‌ترین موضوعات دولت و مجلس بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز