خبرگزاری کار ایران

پلاسنسیا گونسالس در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان:

روابط تهران و کاراکاس راهبردی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۴۰

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: روابط تهران و ونزوئلا راهبردی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فلیکس پلاسنسیا گونسالس در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت: این نخستین سفر خارجی من است. روابط ایران و ونزوئلا راهبردی است.

وی ادامه داد: خرسندم که در تهران هستم و مفتخرم که پیش از این دیدار آقای رئیسی من را به حضور پذیرفتند. امیدوارم قبل از پایان سال جاری در تهران بتوانیم جلسات کمیسیون مشترک را برگزار کنیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: می‌خواهم آرزوی سلامتی رئیس‌جمهور مادورو برای ملت ایران را تسلیم کنم. ملت ایران دارای هفت هزار سال سابقه است و تجربه زیادی در مقاومت دارد و مایل هستیم از ملت ایران یاد بگیریم و می‌خواهیم هماهنگ با شما آینده‌ای بر اساس احترام به حقوق بین‌الملل و همکاری و تحمل یکدیگر و همه شمولی بسازیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا اضافه کرد: همکاری های دو کشور به نفع مردم هر دو منطقه است. برنامه ۲۰ ساله مشترک قطعا ابزاری برای سازندگی ملت های ما است.

وی ادامه داد: در کمیسیون مشترک در تهران جمع خواهیم شد و برنامه را تنطیم می‌‌کنیم و باید بلافاصله آن را شروع کنیم. این مذاکرات نشانه ای از ملت های متمدن است که علی رعم تنوع باهم همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: از همینجا از دولت صربستان برای برگزاری ۶۰ امین سالگرد تاسیس جنبش عدم تعهد تشکر می‌کنم. ما همچنان کشوری هستیم که مداخلات خارجی را نمیپذیریم. 

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: جناب آقای وزیر برای من باعث افتخار است که در تهران باشم و این شهری است که آن را دوست داریم و انگار در منزل هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز