خبرگزاری کار ایران

اعضای کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۸۴۱

دبیر کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان گفت: طبق برنامه اعلام شده اعضای ستاد کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان روز شنبه با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند که در این دیدار علاوه بر کتابهای مختلف، ۹ کتاب تالیفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرتبط با کنگره تقدیم معظم له خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ سید شمس‌الدین موسوی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از ۹ کتاب تالیفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان با اشاره به همکاری خوب کانون با این دبیرخانه، اظهار کرد: استان در آستانه برگزاری این رخداد مهم قرار دارد، که تمهیدات لازم آن اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت این استان در زمان هشت سال دفاع مقدس حدود ۶۰۰ هزار نفر بود، اضافه کرد: این در حالی است استان، سه هزار و ۵۳۵ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است و به نسبت جمعیت‌ آن، قابل توجه محسوب می شود.

مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به  اینکه با نگاهی به چینش و آمار شهدای  استان می توان دریافت بیشترین شهدای را دانش آموزان به خود اختصاص داده اند، ادامه داد: این گروه افراد سنین ۱۴ تا ۲۰ سال " مقطع  راهنمایی و متوسطه" را شامل می شود که معروفترین شهدا شهید "رضا سلیمانی ابهر"  هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۷۰ شهید استان زیر ۱۷ سال قرار دارند، اظهارداشت: این موضوع نشان می دهد که این استان اولین بار با راهپیمایی مستقل و خود جوش مخالفت خود با نظام شاهنشاهی را برگزار و در واقع  فهم و بصیرت خود را نشان دادند و برای حفظ کیان مملکت اسلامی نیز جوانان این مرز و بوم به مقابله با دشمن برخاستند و جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه برای گرامیداشت این شهدا، اولین کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان ۶ آبان امسال با پیش بینی حضور رییس جمهوری برگزار می شود، گفت: در این خصوص ارگان ها و نهادهای مختلفی مشارکت دارند که امیدواریم به نحو مطلوبی برگزار شود.

سرهنگ موسوی در ادامه با گرامیداشت هفته ملی کودک نیز به این قشر و خانواده ها توصیه کرد که موضوع کتابخوانی را جدی بگیرند چرا که آگاهی بخش بوده و ترویج  آن می تواند آثار و فواید زیادی به دنبال دشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های هدف و خانواده ها به تولیدات هنری و فرهنگی این حوزه توجه بیشتری داشته باشند و از طرفی آشنایی با محصولات کانون دنیای جدیدی را در برابر دیدگان مخاطبان قرار می دهد و مطالعه می تواند افراد را از آسیب های اجتماعی مصون نگه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز